آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ناتو در برابر استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی دست به اقدام می‌زند/ کمک امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین



 ناتو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
"میرچا جوآنا" معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد که اگر روسیه از سلاح‌های شیمیایی یا هسته‌ای در جنگ علیه اوکراین استفاده کند، ائتلاف ناتو پاسخ خواهد داد. 

 به گزارش ایرنا، جوآنا که وزیر امور خارجه سابق رومانی و سفیر پیشین این کشور در ایالات متحده نیز بوده است، در گفت وگو با آسوشیتدپرس اظهار کرد: ناتو در کنار یک اتحاد دفاعی، یک اتحاد هسته‌ای نیز هست.

 

معاون دبیرکل ناتو در ادامه افزود: اگر آنها از سلاح های شیمیایی یا انواع دیگر سیستم های پیشرفته علیه اوکراین استفاده کنند، این امر اساساً ماهیت جنگی را که پوتین علیه اوکراین به راه انداخته است تغییر خواهد داد.

 

جوآنا تاکید کرد: "من می توانم تضمین کنم که ناتو آماده پاسخ متناسب است."

 

ادعاهای مقام ناتو در حالی عنوان می شود که روسیه بارها احتمال حمله هسته ای را به اوکراین رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین سوم فروردین در گفت وگو با شبکه سی ان ان خاطرنشان ساخت: ما مفهومی از امنیت داخلی داریم و عمومی است؛ شما می توانید تمام دلایل استفاده از سلاح های هسته ای را بخوانید.

  

پسکوف افزود: اگر یک تهدید وجودی علیه کشور ما وجود داشته باشد، می توان از آن (حمله هسته‌ای) مطابق با مفهوم ما استفاده کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------