آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش مسکو به 'قصاب'خواندن پوتین توسط بایدن/ کاخ سفید: منظور بایدن این نبود!



  کاخ کرملین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره همتای روسی خود در سفر به ورشو به شدت انتقاد کرد. 

جو بایدن در جریان سفر دو روزه خود به لهستان، روز شنبه ۲۶ مارس با شماری از پناهجویان اوکراینی در این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش رسانه‌های محلی بایدن در این دیدار در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به وضعیت پناهجویان اوکراینی درباره ولادیمیر پوتین چه نظری دارد گفت: «او یک قصاب است.»

 

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید این گونه "توهین‌های شخصی" امکان ارتباط‌های دوجانبه با ایالات متحده را محدودتر می‌کند.

 

خبرگزاری روسی تاس به نقل از پسکوف نوشته، شنیدن این گونه سخنان از بایدن که سال ۱۹۹۹ در جنگ کوزوو خواستار بمباران صربستان و کشتار مردم شده بود "دست‌کم عجیب" است.

 

روسیه: در قدرت ماندن پوتین به بایدن ارتباطی ندارد

دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به سخنان بایدن که روز شنبه در ورشو عنوان شد گفت: «در قدرت ماندن ولادیمیر پوتین امری است که به مردم روسیه ارتباط دارد نه جو بایدن.»‌

 

کاخ سفید: منظور بایدن این نبود!

کاخ سفیدبا عقب نشینی از سخنان بایدن اعلام کرد که اظهارات وی درباره اینکه باقی ماندن پوتین در قدرت ممکن نیست به معنای تغییر نظام و حکومت در روسیه نیست.

 

کاخ سفید گفت: چیزی که رئیس جمهور می‌خواست بگوید این بود که نمی‌توان به پوتین اجازه داد قدرت خود را بر همسایگان یا منطقه تحمیل کند.‌

 

لاوروف تاکتیک‌های اروپا در قبال روسیه را با آلمان نازی مقایسه کرد 

  کاخ کرملین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکتیک‌های اروپا را با روش‌های آلمان نازی مقایسه کرد و با انتقاد از تحریم‌های تاریخی علیه مسکو، گفت که اصطلاح "جنگ تمام عیار" از کتاب بازی هیتلر گرفته شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لاوروف در نشست بنیاد دیپلماسی عمومی الکساندر گورچاکوف در مسکو، افزود: آنها یک جنگ واقعی، یک جنگ تمام عیار علیه ما اعلان کرده اند؛ این اصطلاح که توسط آلمان نازی استفاده می‌شد، اکنون توسط بسیاری از سیاستمداران اروپایی در مقابل روسیه بهره گرفته می شود.

 

وی ادامه داد: مقامات اروپایی به طور کلی اهداف خود از جمله ویران کردن، شکستن، نابودی و خفه کردن اقتصاد روسیه را پنهان نمی کنند.

 

کمک امنیتی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از اختصاص یک بسته امنیتی و بشردوستانه دیگر به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار خبر داد. 

 

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است این کمک برای افزایش ظرفیت وزارت کشور اوکراین برای تامین امنیت مرزها، حفظ عملکردهای پلیس، و حفاظت از زیرساخت های مهم دولتی در برابر حمله از پیش برنامه ریزی شده، بدون تحریک و غیرموجه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نظر گرفته شده است.

 

بلینکن افزود: این بودجه به ارائه تجهیزات حفاظت شخصی، میدانی، تاکتیکی، پزشکی، خودروهای زرهی و تجهیزات ارتباطی برای خدمات نیروهای مرزی  و پلیس ملی اوکراین ادامه خواهد داد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------