آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ناتو: حملات روسیه «وحشیانه» است / به غنیمت گرفتن یکی از پیشرفته‌ترین سیستم های جنگ الکترونیک روسیه توسط اوکراینی ها



 ناتو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون دبیرکل ناتو گفت ولادیمیر پوتین در اوکراین پیروز نخواهد شد. 

 به گزارش ایسنا، میرچا جوانا، معاون دبیر کل ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تاکید بر اینکه حملات روسیه «وحشیانه» است، مدعی شد که پوتین در این جنگ پیروز نخواهد شد.

 

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه در صورت استفاده طرف روسی از سلاح‌های شیمیایی یا هسته‌ای ناتو مجبور خواهد شد تا تدابیر لازم را اتخاذ کند، تصریح کرد: ناتو یک اتحادیه دفاعی است. اگر پوتین از سلاح‌های شیمیایی یا سیستم‌های سطح بالا علیه اوکراین استفاده کند، ماهیت جنگ علیه اوکراین را به طور اساسی تغییر خواهد داد. من می‌توانم به شما اطمینان دهم که ناتو آماده است تا به طور متناسب پاسخ دهد.

 

معاون دبیر کل ناتو افزود که از بسیاری جهات از اوکراین حمایت می‌کنند و وقتی که زمانش برسد از اوکراین در روند بازسازی منطقه حمایت خواهند کرد.

 

جوآنا با اشاره به حمله روسیه علیه تئاتر مرکز شهر ماریوپول، گفت: این حادثه مدرک دیگری است تا ثابت کند که حمله روسیه "غیرقانونی" است. ما امیدواریم که آقای پوتین بیش از این به "جنایات جنگی" خود ادامه ندهد.

 

معاون دبیرکل ناتو گفت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه و افراد این کشور ممکن است در نهایت پوتین را مجبور کند تا مجددا فکر کند.

 

اوکراین از به غنیمت گرفتن یکی از پیشرفته‌ترین سیستم های جنگ الکترونیک روسیه خبر داد

نیروهای اوکراینی بخشی از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های جنگ الکترونیک روسیه را که می‌تواند اسرار نظامی این کشور را فاش کند، به غنیمت گرفته‌اند.

 ناتو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

تایمز لندن نوشت: واحد نمونه فرماندهی موسوم به کراسوخا (Krasukha- ۴) در حومه کی‌یف به دست نیروهای اوکراین افتاده است. این سیستم هرچند کمی آسیب دیده اما گفته می‌شود همچنان سالم است. تصاویری از این سیستم پیشرفته همچنین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

تحلیلگران بر این باورند که این واحد احتمالا به هنگام تلاش عجولانه نیروهای روس برای عقب نشینی به دست نیروهای اوکراینی افتاده است. این سیستم برای مسدود کردن ماهواره‌های مدار پایین، پهپادها و موشک‌ها طراحی شده اما در عین حال گفته می‌شود که این سیستم حتی می‌تواند هواپیماهای ناتو را نیز ردیابی کند.

 

تصاویر منتشر شده از این سیستم در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد کراسوخا یک سیستم دو قسمتی متشکل از یک واحد فرماندهی و یک سیستم جنگ الکترونیک دارد که به طور جداگانه روی دو کامیون نصب شده است. تلگراف گزارش داده که احتمال می‌رود که یک سامانه از این سیستم علیه پهپادهای ترکیه‌ای در سوریه مورد استفاده قرار گرفته و توانسته با ایجاد اختلال در سیگنال‌های پهپادها سقوط آنها را رقم بزند.

 

هواپیماهای بدون سرنشین «بیرقدار» ساخت ترکیه از جمله پهپادهایی هستند که توسط نیروهای اوکراینی برای نابودی تانک‌ها، زره‌ها و کاروان‌های کامیونی روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلگراف گزارش داده که واحد توقیف شده توسط آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی مورد بررسی قرار خواهد کرد. بررسی این واحد می‌تواند اسرار زیادی از نحوه عملکرد آن را آشکار کند و در نهایت می‌تواند به اوکراین و متحدان غربی این کشور برای بی‌اثر کردن آن کمک نماید.

 

جو بایدن فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت موشک به شهر «لویو» فاصله داشت

ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یکی از شش موشکی که روز گذشته به شهر مرزی «لویو» اصابت کرد، فاصله داشت.

 ناتو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش خبرگزاری مهر بنقل از الجزیره، ستاد فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: نیروهای ارتش روسیه روز گذشته (شنبه) شهر «لویو» در غرب اوکراین و مرز لهستان را با شش فروند موشک هدف قرار دادند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که برای دیدار با مقامات لهستانی و اوکراینی به ورشو سفر کرده است، فقط ۱۰ دقیقه با محل اصابت یکی از این موشک‌ها فاصله داشت.

 

در ادامه بیانیه این ستاد آمده است: نیروهای اوکراین روز گذشته یک جنگنده و ۱۲ پهپاد از طرازهای مختلف را سرنگون و ۵ موشک کروز را رهگیری و منهدم کردند. نیروهای روسیه به صورت فزاینده از انواع پهپادها برای حمله به مناطق مختلف اوکراین استفاده می‌کنند و پدافند هوایی ما با آن مقابله می‌کند.

 

این تحولات در حالی است که ستاد فرماندهی ارتش اوکراین نیز اعلام کرد: نیروهای اوکراین روز گذشته با ۷ حمله نیروهای روسیه به دونتسک و لوهانسک مقابله و ۸ تانک، ۸ زره پوش و ۳ خودرو نظامی روسیه را منهدم کردند.

 

دادستان کل اوکراین هم در صفحه شخصی خود در فیسبوک مدعی شد از ابتدای جنگ روسیه علیه اوکراین تا کنون ۱۲ خبرنگار کشته و ۱۰ خبرنگار دیگر زخمی شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------