آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

شولتس: ناتو و بایدن به دنیال تغییر حکومت در روسیه نیستند/ لاوروف: غرب ارزشی به حاکمیت سایر کشورها نمی‌دهد!



 شولتس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
صدراعظم آلمان گفته است که کشورش در حال بررسی خرید سیستم دفاع موشکی استبرای مقابله با هرگونه حملات هوایی احتمالی روسیه است. 

 به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به کانال یک تلویزیون آلمان (ARD  ) گفت که احتمال خرید یک سیستم دفاع موشکی مشابه سیستم دفاع هوایی اسرائیل "گنبد آهنین" وجود دارد.

 

شولتس افزود: قطعا این یکی از موضوعاتی است که ما در حال گفت‌وگو پیرامون آن هستیم. ما باید آگاه باشیم که همسایه‌ای داریم که آماده استفاده از "خشونت" است.

 

صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که آلمان قصد دارد "هزینه‌هاید فاعی" خود را افزایش دهد.

 

بنا به گزارش "بلید ام زونتاگ" مسئولان آلمانی به طور مشخص در باره سپر دفاعی اسرائیل موسوم  به "گبند آهنین" گفت‌وگوهایی کرده‌اند. بنا به این گزارش احتمالا آلمان در پی خرید سیستم پدافندی Arrow 3 از اسرائیل است.

 

هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.

 

آندریاس شوارتس، گزارشگر کمیسیون بودجه آلمان به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفته است: «باید از خودمان بهتر در مقابل تهدیدات روسیه محافظت کنیم. به همین دلیل نیاز فوری به یک سپر موشکی داریم. به نظر می‌رسد که سیستم Arrow 3 اسرائیل گزینه خوبی است.»

 

به گفته کارشناسان هزینه یک سیستم پدافند موشکی برای سراسر آلمان حدود ۲ میلیارد یورو است. نصب کامل این سیستم پدافندی نیز تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید.

 

برای کارآیی بهتر این سیستم باید حداقل در سه نقطه آلمان رادارهای هشدار دهنده از نوع super Greene Pine استقرار یابند. مرکز عملیاتی این سیستم پدافندی در اوئدم آلمان خواهد بود.

 

گفته می‌شود این سیستم راداری قادر خواهد بود آسمان کشورهای لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک را نیز رصد کند. به گفته مقامات آلمانی سیستم پدافند موشکی قابلیت توسعه دارد و می‌تواند از کشورهای همسایه نیز محافظت کند.

 

مخالفت آلمان نسبت به اعلام منطقه پرواز ممنوع

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در این مصاحبه گفته که آلمان مخالف اعزام حافظان صلح ناتو به اوکراین است.

 

وی اظهار کرد: ما در حوزه نظامی فعالیتی نخواهیم داشت حتی اگر شخصی اسم آن را "نیروهای حافظ صلح" بگذارد. ما همچنین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی‌کنیم.

 

شولتس گفت که او هر کاری می‌کند تا به اوکراین کمک کند و افزود که "تحریم‌ها از اصلی‌ترین برنامه‌ها" است.

 

او در مورد قطع وابستگی کشوش به انرژی وارداتی از روسیه گفت قطع واردات زغال سنگ روسیه در سال جاری میلادی امکان‌پذیر است و کاهش واردات انرژی از روسیه به سرعت اتفاق خواهد افتاد. اما پایان فوری واردات گاز روسیه "تعداد باورنکردنی شغل" را در آلمان به خطر می‌اندازد و "یک بحران اقتصادی گسترده" ایجاد می‌کند.

 

به گفته شولتس ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با نتایجی عکس آنچه می‌خواست مواجه شده است. او گفت که "پوتین واقعا فکر می‌کرد که نیروهای روسی در اوکراین مورد استقبال قرار خواهند گرفت‌"، اما با مقاومت مردم اوکراین در برابر این تهاجم "در واقع، کل اوکراین به عنوان یک ملت با هم رشد کرد". 

 

صدراعظم آلمان گفت که اقدامات پوتین همچنین باعث شد که ناتو حفاظت از جناح شرقی این ائتلاف را تقویت کند. با این حال او تاکید کرد که ناتو و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هیچ یک به دنبال تغییر دولت در روسیه نیستند. 

 

لاوروف: غرب ارزشی به حاکمیت سایر کشورها نمی‌دهد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب ذره‌ای ارزش برای حقوق حاکمیت سایر کشورها قائل نیست.

 

 شولتس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های صربستانی به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اشاره کرد.

 

هنگامی که از لاوروف درخصوص "انزوای" این کشور به دلیل تحریم‌ها سوال شد، وی تاکید کرد که نمی‌توان روسیه را منزوی کرد چرا که نظام جهانی، چند قطبی است. روسیه دچار هیچ "انزوایی" نشده است و این کشور شرکای زیادی در منطقه آسیا-پاسیفیک، در آفریقا و در آمریکای لاتین دارد.

 

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این کشور "روابط خوبی" با اکثر سازمان‌هایی که توسط کشورهای در حال توسعه ایجاد شده‌اند، دارد. از میان آن‌ها می‌توان به "اتحادیه آفریقا"، "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب" و همچنین "مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) اشاره کرد.

 

لاوروف همچنین گفت: آمریکا به کشورهای حوزه بالکان برای مخالفت با روسیه چراغ سبز نشان داده است. آمریکا و ناتو می‌خواهند بر منطقه ما سیطره یابند. آمریکا از کشورهای دیگر می‌خواهد دموکراسی را رعایت کنند در حالی که رویکرد دیکتاتوری را علیه روسیه در پیش گرفته است. غرب از اینکه برنامه‌هایش از سال ۲۰۱۴ برای تبدیل اوکراین به دشمن روسیه شکست خورده است، احساس شرم می‌کند و به همین علت راه تحریم علیه روسیه را در پیش گرفته است. تحریم‌های اخیر غرب بخشی از حمله گسترده علیه مسکو با هدف جلوگیری از پیشرفت روسیه به عنوان یک کشور مستقل است. رویکرد غرب در روابط بین الملل هیچ ارتباطی با دموکراسی ندارد بلکه نشان دهنده سلطه جویی و استبداد است.

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت که دلایلی وجود دارد که باور کنیم ناتو اکنون به دغدغه‌های امنیتی روسیه توجه کرده و بر کی‌یف اعمال نفوذ خواهد کرد.  دغدغه‌های امنیتی ما که به منافع مشروع و اساسی ما مربوط می‌شود. در این صورت، غرب نیز بر کی‌یف اعمال نفوذ خواهد کرد.

 

مذاکرات بین مسکو و کی‌یف

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به مذاکرات جاری بین مسکو و کی‌یف اشاره کرد و گفت: روسیه امیدوار است که این مذاکرات موفقیت آمیز باشد. ما به موفقیت دور جدید مذاکرات با اوکراین در ترکیه تمایل داریم و اینکه این مذاکرات به توقف کشتار غیرنظامیان در دونباس توسط کی یف منجر شود.

 

 وی تاکید کرد: ما علاقه مندیم که این مذاکرات با نتیجه‌ای به پایان برسد که اهداف اساسی ما را محقق سازد. اول از همه، چنین چیزی به کشتار غیرنظامیان و جنگ چند ساله در منطقه دونباس پایان می‌دهد؛ طی آن غرب سکوت پیشه کرد و هرگز اظهار نظر و یا انتقادی علیه آن نکرد. همچنین، همه جوامع غربی به تماشای بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی، بیمارستان‌ها، مهدکودک‌ها، کلینیک‌ها  ساختمان‌های مسکونی نشستند.

 

سرگئی لاوروف اظهار کرد: روسیه آماده است تا هر کشوری را از جمله صربستان برای مذاکرات با اوکراین در نظر بگیرد. محل برگزاری مذاکرات باید برای هر دو طرف "قابل قبول" باشد. ما سه دور مذاکرات حضوری در بلاروس برگزار کردیم سپس به دلایل فنی شاهد یک وقفه بودیم؛ سخت بود تا به طور مستقیم یکدیگر را ملاقات کنیم. در حال حاضر، درخصوص برگزاری مذاکرات در استانبول هر دو طرف به توافق رسیده‌اند، گرچه باز هم تکرار می‌کنم، ما آماده‌ایم تا در سایر مکان‌ها نیز مذاکرات را انجام دهیم.

 

دیدار احتمالی پوتین و زلنسکی

وی به طور جداگانه‌ای بر روی موضوع و دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تمرکز کرد؛ موضوعی که لاوروف بر روی آن تاکید کرد تا هر چه زودتر درخصوص برخی مسائل شفافیت ایجاد شود.

 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد دیدار بین رهبران روسیه و اوکراین باید زمانی عملی شود که طرفین بر سر مسائل کلیدی به توافق نزدیک شده باشند.

 

سرگئی لاوروف در شرایط فعلی این دیدار را غیر سازنده توصیف کرد.

 

او گفت: پوتین مخالف دیدار با زلنسکی نیست ولی زمینه این دیدار باید به خوبی فراهم شود تا نتیجه بخش باشد. دیدار پوتین و زلنسکی به محض دریافت توضیحات اساسی درباره مسائل اساسی که روسیه مطرح کرده امکان پذیر است. در هر توافقی با اوکراین باید خلع سلاح هسته‌ای و ریشه کردن شدن نئونازی‌ها در این کشور تضمین شود.

 

وی گفت: در جریان مذاکرات کنونی با اوکراین، مسکو موظف است اطمینان حاصل کند که مردم دونباس دیگر هرگز از "رژیم کی‌یف" رنج نخواهند برد و فعالیت‌های نظامی اوکراین باید متوقف شود تا دیگر تهدیدی برای روسیه به حساب نیاید.

 

روابط چین- روسیه

لاوروف علاوه بر این، به روابط چین و روسیه را که به گفته او "در بهترین سطح خود در طول تاریخ بوده است" نیز اشاره کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------