آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پنتاگون:روسیه از اوکراین عقب نشینی نکرده است



پنتاگون ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آمریکا در واکنش به جابه جایی برخی نیروهای ارتش روسیه در اوکراین اعلام کرد که با وجود این جابه جایی ها اما روسیه هنوز عقب نشینی نکرده است. 

به گزارش مهر به نقل از ان پی آر، «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، به اعلام کاهش حملات و جابه جایی برخی نیروها و نظامیان روسیه از شمال اوکراین و اطراف شهر کی یف واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: «آیا در روز گذشته حرکت قابل توجهی از سوی واحدهای روسی برای دور شدن از کیف صورت گرفته است؟ ما معتقدیم که این یک تغییر موقعیت است، نه یک عقب نشینی واقعی و همه ما باید آماده تماشای یک حمله بزرگ علیه سایر مناطق اوکراین باشیم، چون روسیه از اوکراین عقب نشینی نکرده است.»

 

کربی گفت که روسیه می‌بایست یک تعهد واقعی، یک تعهد قابل باور را برای خروج کامل تمام نیروهای از اوکراین داشته باشد.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت: «آنها فرصتی در اینجا دارند، فرصتی که در ماه گذشته بارها و بارها برای پایان دادن به این جنگ و انجام مسئولانه و مذاکره با حسن نیت از دست داده اند. ما امیدواریم که آنها این کار را انجام دهند. اما اگر آقای پوتین کار درست را انجام دهد و تمام نیروهایش را از اوکراین خارج کند و به حاکمیت اوکراین احترام بگذارد، جنگ می‌تواند امروز پایان یابد.»

 

جان کربی گفت که از همان ابتدا، روس‌ها تلاش کرده‌اند جهان و مردم خود را در مورد نیات خود برای اوکراین گمراه کنند. این مقام آمریکایی همچنین گفت: «ما دیدیم که روسیه اکنون به مدت یک ماه تلاش کرده است که این جنگ خود را به عنوان آزادسازی دونباس به مخاطبان داخلی خود بفروشد. با این حال، لفاظی‌های تشدید شده پیش از تهاجم روسیه، نشان داد که قصد واقعی کرملین سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک و اشغال یا الحاق بخش‌های بزرگی از اوکراین بوده است.»

 

کربی همچنین گفت علیرغم وعده روسیه برای خروج از کی یف، این شهر را نمی‌توان امن دانست و کی یف همچنان در معرض خطر تجاوزات مستمر روسیه قرار دارد. او ادعا کرد: «روسیه در هدف خود برای تصرف کی یف شکست خورده است. این کشور در هدف خود برای تحت سلطه در آوردن اوکراین شکست خورده است. اما آنها هنوز هم می‌توانند حملات گسترده ای را بر کشور، از جمله کی یف، اعمال کنند. ما حتی امروز هم ادامه حملات هوایی علیه پایتخت را شاهد بوده ایم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------