آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

جو بایدن: هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش در اوکراین دیده نمی‌شود



جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره جابه جایی نیروهای ارتش روسیه از شمال اوکراین گفت: هیچ نشانه‌ای از کاهش تنش نظامی در اوکراین دیده نمی‌شود. 

به گزارش مهر به نقل از تاس، در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره کاهش عملیات نظامی روسیه در شمال اوکراین، از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا پرسیده شد که آیا بیانیه وزارت دفاع روسیه را نشانه‌ای از پایان درگیری در اوکراین می‌داند یا نشانه‌ای از اینکه روسیه به دنبال سازماندهی مجدد نیروهای خود است.

 

در پاسخ به این سوال هم «جو بایدن» گفت که هیچ نشانه‌ای از کاهش شدید فعالیت‌های نظامی روسیه در مسیرهای کیف و چرنیگوف اوکراین دیده نمی‌شود.

 

این اظهارات را رئیس جمهور آمریکا در نشست مطبوعاتی مشترک با «لی هسین لونگ»، نخست وزیر سنگاپور اعلام کرد و در ادامه گفت: «تا زمانی که اقدامات روس‌ها را نبینیم، نمی‌توان ادعای آنان را راستی آزمایی کرد و هنوز چیزی مشخص نیست.»

 

مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در روز سه شنبه اولین نشانه‌های پیشرفت را نشان داد و روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی خود در اطراف کی یف و شمال اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

 

هیأت‌های دو کشور برای اولین بار طی هفته‌های اخیر در استانبول با یکدیگر دیدار و مذاکره کنندگان این مذاکرات را سازنده توصیف کردند.

 

با این حال گفته شده که انتظار نمی‌رود که روز چهارشنبه جلسات دیگری برگزار شود.

 

«الکساندر فومین»، معاون وزیر دفاع روسیه پس از گفتگوهای روز سه‌شنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اعلام آنچه که آن را گام «کاهش تنش» برای اعتمادسازی خواند، گفت: «نیروهای روسی به تدریج فعالیت‌های خود را در نزدیکی کی یف و چرنیهف در شمال اوکراین متوقف خواهند کرد.» با این حال مقامات روسیه تصریح کرده اند که این شرایط به معنای آتش بس نیست.

 

فومین گفت: «به منظور افزایش اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای مذاکرات بیشتر و دستیابی به هدف نهایی تصویب و امضای یک توافق، تصمیم گرفته شد که با وجود اختلاف زیاد، فعالیت‌های نظامی در مناطق کاهش یابد.»

 

تیم روسی همچنین پیشنهاد کرد که مذاکرات مستقیم بین «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در زمانی انجام شود که هر دو طرف با پیش‌نویس توافق‌نامه صلح به توافق رسیده باشند. ‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------