واکنش زلنسکی به مذاکرات صلح با روسیه در استانبول



رئیس‌جمهوری اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری اوکراین در اولین اظهارنظر بعد از برگزاری مذاکرات صلح با روسیه در استانبول گفت، می‌توان سیگنال‌های این مذاکرات را "مثبت" ارزیابی کرد، اما این سیگنال‌ها "صدای انفجار خمپاره‌های روسیه را خفه نمی‌کند."

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با انتشار پیامی ویدیویی گفت که "تنها به یک نتیجه مشخص از مذاکرات می‌توان اعتماد کرد."

 

روز سه‌شنبه روسیه از کاهش تحرکات نظامی در کی‌یف و چرنیهیف خبر داد که سیگنالی از ایجاد پیشرفت در مذاکرات صلح بود. با این حال، واکنش به این اخبار محتاطانه بود و آمریکا گفت نیروهای روس که از آن دو شهر جابجا شدند، در مکان‌های دیگری در اوکراین استقرار یافته‌اند.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد یک به روزرسانی جدید برای یک اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد شده که به مردم اجازه می‌دهد در صورت وارد آمدن خسارت به منازلشان درخواست غرامت کنند. اپلیکیشن Diia به اوکراینی‌ها اجازه می‌دهد تا از اسناد دیجیتال روی تلفن‌های هوشمند خودشان به جای اسناد فیزیکی برای شناسایی و به اشتراک‌گذاری استفاده کنند.

 

زلنسکی در صحبت‌هایش گفت: این اپلیکیشن در دسترس است و همانطور که قول داده بودم، کشور بابت از دست رفتن خانه یا آپارتمان شما در نتیجه خصومت‌ها غرامت می‌دهد. همه شهروندان ما می‌توانند درخواست بدهند. مهمترین مساله این است که کشور بابت هر متر خسارت به املاک خسارت خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------