کربی: نیروهای آمریکا در لهستان با ارتش اوکراین در تماس هستند/تجهیزات بیشتری به اروپا می‌رود



 کربی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
با وجود اعلام روسیه برای کاهش تحرکات در برخی از شهرهای اوکراین، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که هواپیماهای بیشتر و بیش از ۲۰۰ نظامی به سمت شرق اروپا گسیل می‌کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری خود گفت که این هواپیماها شامل ۱۰ جنگنده اف-۱۸ به کشورهایی از جمله لیتوانی می‌شود.  

 

او همچنین افزود، نیروهای آمریکایی در لهستان با نیروهای اوکراینی "ارتباط برقرار می‌کنند" و به آنها سلاح می‌دهند اما این "به معنای آموزش در معنای کلاسیک آن نیست."

 

پیشتر معاون وزارت دفاع روسیه گفت که "عملیات رزمی" در اطراف کی‌یف و شهر چرنیهیف را "به طور چشمگیری کاهش خواهد داد". اما جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت "من تا نبینم که در عمل چه می‌کنند هیچ روی آن حساب نخواهم کرد." از طرف دیگر ستاد مشترک ارتش اوکراین می‌گوید که ادعای روسیه دایر بر عقب‌نشینی نیروهایش "احتمالا یک حقه" است.

 

این ستاد در آخرین گزارش خود از تحولات جنگ در فیسبوک گفت که یگان‌های نظامی روسیه همچنان در حال دور شدن از کی‌یف و چرنیهیف هستند.

 

روسیه گفته است که اکنون بر عملیات در منطقه شرقی دونباس تمرکز خواهد کرد.

 

با این حال ستاد مشترک ارتش اوکراین بر این باور است که این عقب‌نشینی "احتمالا برای چرخش یگان‌های منفرد" با هدف گمراه کردن ارتش اوکراین و ایجاد یک "سوء تفاهم" درباره معنی استقرار این نیروهاست.

 

این نظر منعکس‌کننده سخنان جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکاست که گفت کی‌یف علی‌رغم جابجایی نیروهای روسیه به طرف نقاط دورتر از شهر، همچنان در معرض خطر است.

 

همچنین رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت که او از نیروهایی که به "آموزش" نیروهای اوکراینی در لهستان کمک می‌کنند، بازدید کرده است. با این حال کربی گفت که همکاری آنها "به آن معنی متعارفی که خیلی‌ها در ذهن دارند آموزشی نیست." او جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

 

ارتش آمریکا ماموریت آموزشی خود در اوکراین را پیش از حمله روز ۲۴ فوریه روسیه، از این کشور خارج کرد. اردوگاهی که محل این آموزش‌ها بود بعدا هدف موشک‌های روسیه قرار گرفت.

همچنین کشورهای اعطاکننده کمک نظامی به اوکراین پنجشنبه در انگلیس گردهم می‌آیند تا ارسال تجهیزات نظامی بیشتر و موثرتر به این کشور را بررسی کنند.

 

این نشست به دعوت بن والاس، وزیر دفاع انگلیس برگزار می‌شود.

 

والاس که به نروژ سفر کرده است، گفت در این کنفرانس نحوه جمع‌آوری کمک‌های نظامی بیشتر از سراسر جهان ''با هدف ممانعت از موفقیت روسیه در تهاجم و اشغال غیرقانونی یک کشور مستقل'' بررسی خواهد شد. انگلیس پیش از این اعلام کرد که قصد دارد سامانه‌های ضدتانک و ضدهوایی متحرک بیشتری در اختیار اوکراین بگذارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------