آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

اروپا: «بله‌قربان‌گوها» پوتین را گمراه کرده‌اند/ اوکراین: مردم شهرهای محاصره شده به غذا نیاز دارند



  جنگ اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مقامات غربی گفتند، رئیس‌جمهوری روسیه توسط مشاورانی که می‌ترسند او را از عملکرد ضعیف مسکو در جنگ اوکراین و تاثیر مخرب تحریم‌های غربی مطلع کنند، گمراه شده است.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، کیت بدینگفیلد، مدیر ارتباطات کاخ سفید در نشستی مطبوعاتی گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه توسط ارتش کشورش گمراه شده است و همین مسئله موجب ایجاد تنش مداوم میان وی و فرماندهان ارتش روسیه شده است.

 

او گفت: ما معتقدیم که مشاوران پوتین در مورد اینکه عملکرد ارتش روسیه تا چه حد ضعیف بوده و درباره اینکه تحریم‌های اقتصادی چطور اقتصاد این کشور را زمین‌گیر کرده است، به او اطلاعات اشتباهی می‌دهند، چراکه مشاوران ارشد وی می‌ترسند حقیقت را به او بگویند.

 

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نیز گفت که این ارزیابی آمریکا با تفکر اروپا همخوانی دارد. او گفت: پوتین فکر می‌کرد اوضاع از آنچه واقعا در جریان است، بهتر است. وقتی اطرافتان را با «بله‌قربان‌گوها» پر کنید یا آن‌ها را تنها پشت یک میز بسیار طویل ملاقات کنید، این مشکلات پیش می‌آید.

 

اوکراین: مردم شهرهای محاصره شده به غذا نیاز دارند

معاون وزیر اقتصاد اوکراین چهارشنبه شب با درخواست کمک از کشورهای دیگر گفت که مردم شهرهای محاصره شده بشدت به غذا نیاز دارند.

 

  جنگ اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا، دنیس کودین در گفت وگو با شبکه "الجزیره" قطر ادعا کرد که حملات روسیه گرسنگی را در مناطق مختلفی از جهان شدت بخشیده است.

 

وی گفت که ساکنان مناطق اوکراین با اوضاع جدید خود را سازگار کرده‌اند و ما نیازمند تلاش برای افزایش کمک‌های بشردوستانه هستیم.

 

معاون وزیر اقتصاد اوکراین با بیان این که صادرت غله ما در این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافت، افزود: اگر روسیه عملیات نظامی خود به اوکراین را متوقف کند، ما صادرات‌ را از سر خواهیم گرفت.

 

کودین ادعا کرد: روسیه تمام بنادر ما را بسته و همین امر موجب شده است که محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی با کمبود روبرو شود.

 

وی اظهار کرد که به احتمال زیاد به خاطر جنگ نخواهیم توانست محصولات کشاورزی را با ظرفیت کامل برداشت کنیم.

 

پیش از این نیز میکولا سولسکی وزیر کشاورزی اوکراین گفت که وضعیت صادرات گندم و غله توسط این کشور هر روز بدتر می‌شود و تنها در صورت پایان عملیات نظامی روسیه بهبود می‌یابد.

 

درگیری اوکراین و روسیه بر صنعت کشاورزی و مواد غذایی سایه افکنده است. در حالیکه قیمت مواد غذایی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تحت تاثیر همه‌گیری کرونا افزایش یافته بود، به موجب افزایش تقاضا و هزینه‌های حمل‌ونقل و اختلال و وقفه‌ها در بنادر، قیمت تمام شده مواد غذایی در فوریه ۲۰۲۲ رکورد زد.

 

شاخص قیمت جهانی مواد غذایی براساس اعلام سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)   در ماه فوریه (بهمن/ اسفند)، ۳.۹ درصد بیشتر از ژانویه و ۲۴.۱ درصد بیشتر از یک سال قبل ثبت شد.

 

شاخص قیمت لبنیات نیز در همین ماه ۶.۴ درصد بیشتر از ژانویه بود که ناشی از عرضه کمتر از حد انتظار شیر در اروپای غربی و اقیانوسیه و همچنین تقاضای بالای واردات بویژه از شمال آسیا و خاورمیانه بود.

 

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین از کشته شدن ۱۶ هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن ۱۳۵۱ نفر را تاکنون تایید کرده است.

 

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و ۸۰ نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------