مسکو: هرگونه اقدام نظامی علیه بلاروس، حمله به روسیه تلقی می شود



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که حمایت نظامی روسیه از بلاروس تمام عیار و کامل است و مسکو هرگونه حمله علیه مینسک را همچون حمله به روسیه تلقی خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف خاطر نشان کرد: ما تحت تعهدات متقابل (در امور دفاعی) اولاً در چارچوب اتحاد خود و ثانیاً در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی متحد شده ایم. به طور طبیعی حمله به هر عضو این معاهده، به ویژه علیه نزدیک ترین متحد ما،   برابر حمله به روسیه خواهد بود.

 

پسکوف در ادامه افزود: بنابراین حمایت های دوجانبه از سوی روسیه و بلاروس برای یبکدیگر وجود دارد. این مسئله‌ای است که شکی در آن نیست.

 

روسیه در پی مذاکرات سه‌شنبه هفته گذشته میان هیات‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.  

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه(۲ اسفند ماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

 

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند(۲۴ فوریه) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و این روزها وارد دومین ماه خود شده است.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------