آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

ترامپ ، بایدن را مورد تمسخر قرار داد / شاید دوباره به افغانستان برگردیم



 ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری سابق آمریکا در یکی از کمپین‌های انتخاباتی در میشیگان به طور ناگهانی به بازگشت نیروهای آمریکایی به افغانستان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیلی‌بیست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تجهیزات نظامی‌ای که کشورش هنگام خروج نیروها از افغانستان در اوت سال ۲۰۲۱ میلادی در آنجا جا گذاشت، اشاره کرد و گفت: طالبان در حال حاضر تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را در اختیار دارد. شاید مجبور شویم مجددا به افغانستان بازگردیم و تجهیزاتمان را پس بگیریم.

 

هنگامی که ترامپ به جاگذاشتن "بهترین تجهیزات نظامی در جهان" به عنوان "احمقانه‌ترین چیزی که تاکنون دیده است" اشاره کرد، با تشویق بلند حضار رو به رو شد.   

 

وی همچنین بار دیگر مدعی شد که اگر خودش همچنان در کاخ سفید بود، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هرگز به اوکراین حمله نمی‌کرد.

 

ترامپ افزود: از حمله کرملین به اوکراین بسیار متعجب شدم و فکر می‌کردم که پوتین درباه یک "توافق بزرگ" گفت‌وگو می‌کند. او ۱۵۰ هزار سرباز در مرز داشت و فکر می‌کردم که معامله می‌کند.

 

وی تاکید کرد: مسکو به خاطر شیوه‌ای که نیروهای آمریکایی در اوت سال گذشته از افغانستان خارج شدند، این حمله بی‌دلیل به همسایه‌اش را عملی کرد.

 

ترامپ گفت: فکر می‌کنم هنگامی که پوتین مشاهده کرد که چه اتفاقی در افغانستان افتاد، دست به حمله به اوکراین زد و اگر من همچنان در کاخ سفید بودم، هرگز این اتفاق نمی‌افتاد. من پوتین را به خوبی می‌شناسم و آنها نیز واقف هستند که من شناخت خوبی از رئیس جمهورشان دارم و این چیز خوبی است. من کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را نیز به خوبی می‌شناسم و به همین خاطر اگر به یاد داشته باشید در دوران ریاست جمهوری من هرگز جنگی نداشتیم.

 

وی سپس جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا را به خاطر "کاهش توانایی ذهنی و جسمانی‌اش" مورد تمسخر قرار داد و گفت: فکر نمی‌کنم که در کشورمان تا به حال انقدر احساس حقارت و کوچکی کرده باشیم. ما خطرناک‌ترین دوران زندگی‌مان را سپری می‌کنیم و رئیس جمهوری داریم که هیچ نظری درباره اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است، چه می‌گوید و کجا قرار دارد، ندارد.

 

ترامپ افزود: شاید نتوانیم کاری برای جلوگیری از کاهش قدرت ذهنی و جسمانی بایدن انجام دهیم اما با رای شما در نوامبر سال جاری میلادی می‌توانیم از سقوط آمریکا جلوگیری کنیم و مجدد آمریکا را باعظمت سازیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------