آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کره شمالی همسایه جنوبی را تهدید به پاسخ هسته‌ای کرد



 رهبر کره شمالی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
خواهر رهبر کره شمالی، همسایه جنوبی کشورش را به دلیل تبلیغات علیه پیونگ یانگ مورد انتقاد قرار داد و هشدار داد که نیروهای هسته‌ای کره شمالی می‌توانند نیروهای کره جنوبی را نابود کنند. 

به گزارش  مهر به نقل از ایندیپندنت، برای دومین بار در سه روز گذشته، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی، همسایه جنوبی این کشور یعنی کره جنوبی را به دلیل تبلیغ درباره حمله پیشگیرانه احتمالی علیه پیونگ یانگ مورد سرزنش قرار داد و گفت که نیروهای هسته‌ای کره شمالی می‌توانند نیروهای متعارف کره جنوبی را نابود کنند.

 

«کیم یو جونگ» در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، اظهارات اخیر «سو ووک»، وزیر دفاع کره جنوبی درباره حملات پیشگیرانه را «رؤیای یک دیوانه» خواند.

 

او تاکید کرد که کره شمالی خواهان جنگ دیگری در شبه جزیره کره نیست، اما هشدار داد که اگر جنوب حملات پیشگیرانه یا حملات دیگری را انتخاب کند، با نیروهای اتمی خود تلافی خواهد کرد، به گونه‌ای که از ارتش جنوب چیزی جز «تخریب و ویرانی کامل» باقی نمی‌ماند.

 

اظهارات خواهر رهبر کره شمالی در بحبوحه تنش‌ها بر سر آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری بیان می‌شود.

 

برخی کارشناسان می‌گویند کره شمالی ممکن است در ماه‌های آینده، موشک‌های آزمایشی بر فراز ژاپن را پرتاب کند و یا آزمایش‌های انفجاری هسته‌ای را از سر گیرد.

 

وزیر دفاع کره جنوبی هفته گذشته در جریان بازدید از فرماندهی موشکی راهبردی این کشور گفته بود که کره جنوبی توانایی و آمادگی دارد تا در صورت قصد کره شمالی برای شلیک موشک، حملات دقیقی به آن کشور انجام دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------