روسیه خطاب به زلنسکی: تا دیر نشده تصمیم درست بگیر!



 روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از رئیس جمهور اوکراین خواست قبل از اینکه خیلی دیر شود، تصمیمات درست بگیرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت این سازمان خطاب به ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، تصمیمات درست را اتخاذ کن.

 

وی ضمن اشاره به عدم تحقق صلح در دونباس و کوتاهی کی‌یف در حفاظت از جمعیت روسی زبان که زبان مادری زلنسکی است، گفت: "آقای زلنسکی، اجازه ندهید غرب نقشه‌های خود را اجرایی کند، تصمیمات درستی را اتخاذ کنید که برای کشورتان ضروری است، زیرا غرب تا کشته شدن آخرین اوکراینی آماده جنگ است. همین حالا تصمیم بگیر. ممکن است بعدا خیلی دیر شود."

 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره تلاش برای حذف مسکو از شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که حذف روسیه از شورای حقوق بشر از نظر تئوریک امکان پذیر است، اما نمی‌توان آن را از شورای امنیت کنار گذاشت.

 

نبنزیا گفت: صحبت در مورد احتمال کنار گذاشته شدن ما از شورای امنیت به هیچ وجه مبتنی بر قانون نیست، گرچه در حال حاضر هیچ چیز بعید نیست، زیرا ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه قوانین آن بی معنا شده‌اند.

 

وی ادامه داد: امروز، نماینده آمریکا گفت که کشورش تلاش می‌کند روسیه را از شورای حقوق بشر خارج کند، خوب، می‌توان این کار را انجام داد، اما حذف ما از شورای امنیت غیرممکن است، زیرا بخشی از شورای امنیت سازمان ملل هستیم.

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد که فرستاده آمریکا دنبال تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل است و خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------