آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

کرملین: روسیه از روی حسن نیت منطقه «کی‌یف» را ترک کرد | پاپ کشتار در «بوچا» را محکوم کرد



 کرملین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کرملین تصریح کرد که مسکو به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین، از روی حسن نیت منطقه کی‌یف را ترک کرد. 

 به گزارش فارس، دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه فرانسوی «ال سی آی» در ارتباط با حمله روسیه در اوکراین خواستار موافقت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با شرایط پیشنهادی مسکو در مذاکرات روسیه و اوکراین شد تا از این طریق حمله روسیه در اوکراین متوقف شود.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پسکوف تصریح کرد: «روسیه علاقه‌مند به موافقت ولودیمیر زلنسکی با شرایط پیشنهادی در مذاکرات مسکو-کی‌یف است و قصد دارد از این طریق به عملیات نظامی پایان دهد».

 

وی همچنین درباره خروج نظامیان روس از منطقه «کی‌یف» نیز گفت: « خروج نیروهای روسیه از منطقه کی یف نشانه حسن نیت برای ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات است».

 

پسکوف در این خصوص گفت: «به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات، ما تمایل داشتیم حسن نیت خود را نشان دهیم. ما می توانیم در طول مذاکرات تصمیمات جدی بگیریم بنابراین رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین به نیروهای ما دستور داد که منطقه کی‌یف را ترک کنند».

 

پسکوف همچنین تأکید کرد که برخلاف گزارش‌های برخی رسانه‌ها که مدعی شده‌اند روسیه به دنبال کشتن زلنسکی است، مسکو قصد کشتن رئیس‌جمهور اوکراین را ندارد.

 

پاپ کشتار در «بوچا» را محکوم کرد

 پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز چهارشنبه کشتارها در شهر بوچا در اوکراین را محکوم کرد و پرچم این کشور را که برای او از این شهر فرستاده شده بود، در دست گرفت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسیس گفت: اخبار تازه از جنگ در اوکراین، به جای آنکه امید و آرامش را به ارمغان آورد، قساوت های جدیدی چون قتل عام بوچا را به همراه دارد.

 

 کرملین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

وی افزود: ظلم به طور فزاینده ای مهیب است حتی علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان بی دفاع. آنها قربانیانی هستند که خون بی گناه شان ملتماسه می خواهد: این جنگ را متوقف کنید و بگذارید سلاح ها بی صدا شوند. کشتار و ویرانی را متوقف کنید.

 

پاپ فرانسیس در حالی که پرچم اوکراین را در دست داشت، گفت: دیروز دقیقا از بوچا این پرچم را برای من آوردند. این پرچم تیره و لکه دار بود و نوشته هایی روی آن مشاهده می شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------