آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

زلنسکی: روسیه بدنبال پنهان کردن آثار اقدامات خود در بندر ماریوپل است



زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
زلنسکی می‌گوید روسیه «هزاران» کشته شده در ماریوپل را پنهان کرده است و تلاش دارد تا شواهد و آثار اقدامات خود در این شهر را از بین ببرد. 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: روسیه دسترسی بشردوستانه به شهر بندری ماریوپل را مسدود می‌کند زیرا می‌خواهد شواهدی از کشته شدن هزاران نفر در آنجا پنهان کند.

 

رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با شبکه تلویزیونی هابرترک ترکیه گفت: من فکر می‌کنم روسیه می‌ترسد که [اگر] ما با موفقیت کمک‌های بشردوستانه را به ماریوپل ارسال کنیم، آنگاه کل جهان ببیند که اینجا چه خبر است. روسیه نمی‌خواهد چیزی دیده شود تا زمانی که کنترل شهر را به دست نگیرد تا زمانی که همه شواهد را پاک کند.

 

زلنسکی همچنین در ادامه تاکید کرد: ماریوپول در حال حاضر جهنم است. هزاران نفر یا کشته یا زخمی شده اند. تعداد کشته‌ها و مجروحان روز به روز در حال افزایش است… ما از تعداد جان باختگان اطلاعات روشنی نداریم. آنها سعی می‌کنند این وضعیت را مخفی کنند، اما آنها نمی‌توانند همه چیز را بپوشانند. آنها نمی‌توانند هزاران نفر را دفن یا پنهان کنند. دنیا وضعیت واقعی را دیده است. دیده است که با یک شهر اوکراین چه شده است.

 

به گفته زلنسکی، روسیه قبلاً تلاش کرده است شواهد جنایات شهر بوچا در خارج از کیف و چندین محله مجاور را پنهان کند، آنها خانواده‌ها را سوزاندند. رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: دیروز دوباره یک خانواده جدید پیدا کردیم: پدر، مادر و دو فرزند کوچوک. به همین دلیل گفتم «آنها نازی هستند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------