کاخ سفید: صحنه‌های بیشتری مانند بوچا وجود خواهد داشت



 کاخ سفید ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد صحنه‌های بیشتری مانند وقایع بوچا در اوکراین وجود خواهد داشت. 

 جن ساکی عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران همچنین ادعا کرد: با وجود عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شمال اوکراین، هیچ‌کس نباید فکر کند که اهداف کرملین تغییر کرده است.

 

وی تصریح کرد: هدف آنها تضعیف اوکراین تا حد ممکن است. ما نباید فکر کنیم که این هدف حتی با تغییر تاکتیک روسیه تغییر کرده است.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که آمریکا  ماریا پوتینا و کاترینا تیخونوا دو دختر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است، زیرا دولت آمریکا متوجه شده است که پوتین دارایی های خود را نزد آنها مخفی کرده است.

 

ساکی مدعی شد: ما شاهد تلاش‌ها  برای مخفی کردن دارایی‌های پوتین در حساب‌ها و منابع فرزندانش بوده‌ایم.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که تحریم های آمریکا تاثیر بزرگی بر اقتصاد روسیه گذاشته است.

 

وی ادامه داد: روسیه موقعیت خود به عنوان یک اقتصاد بزرگ را از دست خواهد داد و هدف ما اجرایی کردن این عواقب است تا پوتین نتواند هزینه جنگ خود را تامین کند. ما هم اکنون شاهد تاثیرات مستقیم این تحریم ها بر روسیه هستیم.

 

به گزارش ایرنا، آمریکا در تداوم تحریم ها علیه مسکو بر سر جنگ اوکراین، در تازه ترین بسته تحریمی خود، تحریم هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعمال کرد.

 

 رسانه های آمریکایی با اعلام این تحریم‌ها،  به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند امروز ما شوک اقتصادی علیه روسیه را افزایش می دهیم و تحریم های کاملی علیه سبر بانک بزرگ ترین موسسه مالی روسیه و آلفا بانک بزرگ ترین بانک خصوصی این کشور  وضع می کنیم.

 

 این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران گفت سبربانک نزدیک به یک سوم از کل دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد و آمریکا اکنون بیش از دو سوم از بخش بانکی روسیه را تحریم کرده است.

 

یک مقام آمریکایی دیگر نیز گفت: در هماهنگی با گروه ۷ و اتحادیه اروپا، سرمایه گذاری جدید در روسیه را ممنوع می کنیم. این ممنوعیت با فرمان اجرایی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اجرایی خواهد شد.

 

دولت آمریکا همچنین گروه جدیدی ازنزدیکان رئیس جمهوری روسیه و اعضای خانواده آنها از جمله ماریا پوتینا و کاترینا تیخونوا دختران ولادیمیر پوتین، همسر و دختر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و اعضای شورای امنیت روسیه از جمله دیمیتری مدودف و میخائیل میشوستین رئیس جمهوری و نخست وزیر سابق این کشور را تحریم کرد.

 

 این مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن تاکنون بیش از ۱۴۰ فرد میلیاردر روس و اعضای خانواده آنها و بیش از ۴۰۰ مقام دولتی روسیه را تحریم کرده است.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------