جانسون در کی‌یف قول کمک نظامی و مالی به اوکراین داد/ صدراعظم اتریش هم به دیدار زلنسکی رفت



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سفری غافلگیرکننده، حمایت تازه و نظامی به اوکراین ارائه کرد.. جانسون در نشستی در کی‌یف به زلنسکی گفت که بریتانیا ۱۲۰ وسیله نقلیه زرهی و سیستم های موشکی ضد کشتی را همراه با حمایت بیشتر از وام های بانک جهانی ارائه خواهد کرد. او گفت که بریتانیا همچنین به تشدید تحریم‌های خود علیه روسیه و کناره‌گیری از استفاده از هیدروکربن‌های روسیه ادامه خواهد داد. 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جانسون گفت: هدف از حمایت این است که اطمینان حاصل شود که "اوکراین هرگز دوباره مورد آزار و اذیت قرار نخواهد گرفت، هرگز دوباره مورد باج گیری قرار نخواهد گرفت، هرگز دوباره به همان شکل تهدید نخواهد شد."

 

وی افزود: به لطف رهبری زلنسکی اهداف پوتین ناکام ماند. اوکراین از حد توقعات ما فراتر رفت و نیروهای روسی را از حومه کی‌یف بیرون راند و این بزرگترین اقدام نظامی قرن ۲۱ است. من امروز صراحتا گفتم که انگلیس قاطعانه در این نبرد کنار اوکراینی‌ها می‌ایستد و خواهد ایستاد.

 

جانسون متعهد شد ۵۰۰ میلیون دلار دیگر به عنوان کمک  مالی از طریق بانک جهانی به اوکراین داده شود.

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

جانسون در توییتی که شامل عکسی از دست دادن دو رهبر بود، این دیدار را تایید کرد. او گفت: «امروز من با دوستم، رئیس جمهور @ ZelenskyyUa در کی‌یف، به عنوان نشانی از حمایت تزلزل ناپذیر ما از مردم اوکراین، ملاقات کردم. ما در حال تنظیم بسته جدیدی از کمک های مالی و نظامی هستیم که گواهی بر تعهد ما به مبارزه علیه کارزار وحشیانه روسیه است.»

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

زلنسکی گفت که از دیدار نخست وزیر سپاسگزار است و آن را دیداری مهم در "زمان بسیار سخت و آشفته برای کشورش" خواند.

 

او گفت: "شما به اینجا آمدید، و ما به ویژه از این اتفاق سپاسگزاریم. این بازتابی واقعی برای حمایت قاطع و قابل توجه بریتانیا از اوکراین است و ما همیشه از این بابت سپاسگزاریم - ما همیشه این را به خاطر خواهیم داشت،

 

جانسون در سخنان خود گفت: "از اینکه امروز من را در این زمان فوق العاده سخت برای شما و کشور شگفت انگیزتان پذیرا هستید، بسیار متشکرم. اطلاعات بریتانیا در آغاز تهاجم روسیه پیش‌بینی کرده بود که کی‌یف به سرعت به دست نیروهای روسیه می افتد - اما آنها در اشتباه بودند. من فکر می کنم که اوکراینی ها شجاعت یک شیر را نشان داده‌اند. اما تو، ولدیمیر، غرش آن شیر را داری. من از تو به خاطر کاری که توانستی انجام دهی تشکر می کنم - فکر می کنم رهبری شما فوق العاده بوده است."

 

جانسون گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مرتکب جنایات جنگی شده است.

 

نخست وزیر انگلیس نیاز به حمایت از اوکراین را "بسیار حیاتی" خواند. جانسون گفت: ما به همراه شرکای خود فشار اقتصادی را افزایش خواهیم داد و هفته به هفته به تشدید تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهیم داد. وی همچنین قول کمک به سیستم های دفاعی از جمله مین زدایی کشور را داد.

 

جانسون گفت که بسیاری از کشور زیبای اوکراین را در طول سفر خود دیده است. او گفت: "من همچنین اثرات غم انگیز جنگ - یک جنگ غیرقابل توجیه - یک جنگ کاملا غیر قابل توجیه و غیر ضروری را دیدم. اما از آنجایی که فقط برای چند ساعت اینجا در کی‌یف بوده‌ام... شک ندارم که یک اوکراین مستقل ، بیش از همه به لطف قهرمانی، شجاعت مردم اوکراین، دوباره ظهور خواهد کرد. او گفت.

 

سفارت اوکراین در لندن عکسی از این دو رهبر در جریان گفتگوهای روز شنبه خود را با عنوان «سورپرایز منتشر کرد.

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

جانسون آخرین رهبر خارجی بود که پس از عقب نشینی نیروهای روسیه از مناطق اطراف پایتخت، کمی بیش از یک هفته پیش، از کی‌یف بازدید کرد.

 

رهبر اوکراین همچنین با کارل نهامر، صدراعظم اتریش در کی‌یف ملاقات کرد و در یک کنفرانس خبری مشترک هشدار داد در حالی که تهدید علیه پایتخت کاهش یافته است، در شرق در حال افزایش است.

 

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور کارل نهامر، صدر اعظم اتریش گفت: «ما برای جنگ آماده‌ایم و همزمان راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می‌کنیم.»

 

صدر اعظم اتریش برای دیدار با مقام‌های اوکراینی و بازدید از شهر بوچا در حومه کی‌یف به پایتخت اوکراین سفر کرده است. روز گذشته اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرده باد. 

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز گفت: اوکراین برای نبردی سخت با نیروهای روسی که در شرق این کشور تجمع می کنند، آماده است این نبرد سختی خواهد بود، ما به این نبرد و پیروزی خود ایمان داریم. ما آماده ایم همزمان بجنگیم و به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ باشیم."

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 
 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------