آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به ماریوپل استفاده می‌کند



سلاح‌های شیمیایی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
برخی منابع اوکراینی ادعا کرده اند که روسیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به بندر ماریوپل استفاده می‌کند. 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، منابع اوکراینی ادعا کرده‌اند که روسیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به بندر ماریوپل استفاده می‌کند.

 

در همین ارتباط، مقامات محلی ماریوپول اعلام کردند که یک پهپاد روسی اواخر شب دوشنبه یک ماده سمی را در این شهر در جنوب شرقی این کشور پرتاب کرد.

 

«ایوانا کلیمپوش»، نماینده اوکراینی و رئیس کمیته پارلمانی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، گفت که این ماده ناشناخته به احتمال زیاد سلاح شیمیایی است.

 

کلیمپوش مدعی شد که این حمله حوالی ساعت ۱۰ شب به وقت محلی رخ داده است و در توئیتر نوشت: «امروز صبح روس‌ها تهدید کردند که از «نیروهای شیمیایی» علیه مدافعان ماریوپل استفاده خواهند کرد. قربانیان نارسایی تنفسی، سندرم وستیب-آتاکتیک و به احتمال زیاد سلاح‌های شیمیایی [شیمیایی]! را تجربه می‌کنند.»

 

همچنین لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا گزارش‌هایی مبنی بر احتمال استفاده نیروهای روسی از مواد شیمیایی در حمله به مردم ماریوپل را تأیید کرد.

 

او گفت: «ما فوراً با شرکای خود برای راستی‌آزمایی جزئیات کار می‌کنیم، هر گونه استفاده از چنین سلاح‌هایی در این درگیری به شدت بی‌رحمانه خواهد بود و ما پوتین و رژیم او را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------