یک آمریکای خشمگین به دنبال مجازات دموکرات‌ها است/ محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید



 وضعیت اقتصادی آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
تارنمای پولتیکو طی گزارشی با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا و نارضایتی‌های گسترده نسبت به عملکرد دولت بایدن عنوان کرد: یک آمریکای خشمگین مترصد تنبیه کردن دموکرات ها در پاییز امسال (انتخابات میان دوره ای کنگره) است.

 در ادامه این مطلب پلتیکو آمده است: بایدن و مشاوران ارشدش می دانند که پنجره تبدیل اظهارنظرهای اقتصادی به اقدامات اجرایی به سرعت در حال بسته شدن است.

 

کارشناسانی که وضعیت اقتصادی آمریکا را دنبال می‌کنند، معقدند که می‌توانند مشکلات پیش رو را از الان مشاهده کنند.

 

شماری از کارشناسان برجسته در حوزه های رفناری اعلام کردند که رای‌دهندگان خشمگینی که به دلیل افزایش قیمت ها با مشکلاتی روبرو بوده اند و همچنین از دو سال مبارزه با این همه گیری کرونا آسیب دیده اند، آماده مجازات دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنگره هستند.

 

این کارشناسان در ادامه تصریح کردند، با توجه به تداوم تورم بالا در آمریکا و تردیدها نسبت به جنگ اوکراین، نشانه هایی وجود دارد مبنی اینکه احساسات عمومی در آمریکا رو به وخامت قرار دارد و بهتر نشده است. این مسئله تهدید فزاینده ای برای شانس اندک دموکرات ها برای حفظ اکثریت در سنای آمریکا محسوب می شود.

 

در بررسی انجامشده توسط دانشگاه میشیگان در مورد اعتماد مصرف‌کنندگان در آمریکا پایین ترین سطح اعتماد در ۱۱ سال اخیر ثبت شده است.

 

نظرسنجی اخیر آسوشیتدپرس و مرکز ان او آر سی نیز نشان اده که تقریبا ۷۰ درصد از آمریکایی ها فکر می کنند اقتصاد این کشور در وضعیت ضعیفی قرار دارد و ۸۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی  شبکه سی ان بی سی نیز  فکر می کنند در سال جاری در اقتصاد آمریکا رکود می شود. بررسی مرکز گالوپ نیز نشان می دهد که بیشترین تعداد از مردم آمریکا از سال دهه ۸۰ تاکنون، تورم را یک مسئله اصلی در آمریکا می دانند.

 

ریچارد کرتین یک اقتصاددان کهنه‌کار در آمریکا می گوید: افزایش قیمت گاز و مواد غذایی برای بیشتر خانوارها  شرایط سختی ایجاد کرد.

 

مارک زندی یک اقتصاددان دیگر در این زمینه گفت: بیشتر آمریکایی ها هرگز تاکنون چنین تورم بالایی را تجربه نکرده بودند به ویژه در یکسری اقلام از جمله گاز. این باعث شده ناامیدی هر کسی شده است.

 

آستان گولزبی یک استاد دانشگاه شیکاگو نیز تصریح کرد که به نظر می رسد اقتصاد به مانعی برای حرکت رو به جلو دموکرات ها تبدیل شده است.

 

انتخابات میان دوره ای آمریکا قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ۱۴۰۱ برگزار شود، دراین انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا به رقابت نامزدها گذارده می شود.

 

هم اکنون دموکرات ها با داشتن ۲۲۱ کرسی از ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان، اکثریت را دراین مجلس در کنترل خود  دارند؛ اما در مجلس سنا تنها با دو کرسی کمتر، ۴۸ کرسی از ۱۰۰ کرسی این مجلس را در اختیار دارند و جمهوریخواهان ۵۰ کرسی در سنا دارند لذا حتی یک رای در سنا، بسیار تعیین کننده است.

 

شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵آبان ۱۴۰۳خواهد بود. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را پس از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳)تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ (۱۱ بهمن ۱۴۰۷) انجام خواهد داد.

 

رئیس جمهور ناکام؛ محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسید

 یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می دهد که ۵۸ درصد آمریکایی می گویند عملکرد جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند.

 

 وضعیت اقتصادی آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

تارنمای هیل نوشت: در نظرسنجی سی بی اس، موسسه یوگاو در اوایل ماه آوریل تنها ۴۲ درصد که نحوه عملکرد بایدن در انجام وظایف ریاست جمهوری خود را قبول دارند.

 

در نظرسنجی انجام شده در ماه های فوریه و مارس ۴۳ درصد گفته بودند از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری کشورشان راضی هستند.

 

در نظرسنجی ماه های ژانویه و نوامبر نیز ۴۴ درصد آمریکایی به عملکرد بایدن نمره مثبت دادند  و در ماه آگوست محبوبیت بایدن در انجام وظایف خود بر اساس رهگیری های نظرسنجی ها از سوی سی بی اس نیوز و یوگاو به ۵۰ رسید.

 

در مارس ۲۰۲۱ میلادی ۶۲ درصد آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را مورد تایید قرار داده بودند.

 

پاسخ دهندگان در نظرسنجی جدید سی بی اس و یوگاو بدترین نمره را به بایدن به دلیل ناتوانی در کنترل تورم دادند و ۶۹ درصد گفتند که عملکرد او در مهار تورم را قبول ندارند.

 

در رابطه با نحوه مدیریت جنگ روسیه و اوکراین ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که عملکرد بایدن در این حوزه را قبول ندارند و تنها ۴۵ درصد آن را مثبت ارزیابی کردند.

 

تارنمای فایو ترتی ایت (۵۳۸) در آمریکا که تحلیل نظرسنجی ها می پردازد نوشت از حدود تابستان گذشته تاکنون میزان محبوبیت بایدن سیر نزولی داشته است. محبوبیت بایدن در شش ماه نخست روی کار آمدنش و قبل از این که وارد چنین سیر نزولی شود حدود ۵۳ درصد بود.

 

نظرسنجی سی بی اس و یوگاو، با حضور  ۲۰۶۲ بزرگسال آمریکایی و با ضریب خطای ۲.۸ درصد در روزهای نخست ماه آوریل (۵-۲ آوریل) (۱۳ تا ۱۶ فروردین) انجام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------