مارین لوپن: هیچ برنامه محرمانه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارم



 مارین لوپن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی مجمع ملی که مواضع ملی گرایانه وی مشهور است، اطمینان داد که که هیچ "برنامه محرمانه‌ای" برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا ندارد. 

به گزارش ایرنا، روزنامه فرانسوی لو فیگارو ظهر سه شنبه اعلام کرد: لو پن که به دور دوم انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه راه یافته است، اطمینان داد که هیچ برنامه محرمانه‌ای برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا ندارد.

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که وی در جریان کارزار انتخابات پیشین به صورت رسمی اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، یک همه‌پرسی برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا موسوم به "فرگزیت" برگزار می‌کند.

 

این نخستین بار نیست که این نامزد پوپولیست فرانسه برای افزایش هواداران خود در میان جامعه رای‌دهندگان، از مواضع افراطی گذشته خود کمی فاصله گرفته و راهبردهای جدید و معتدل‌تری در سیاست‌های کلی به ویژه در حوزه اتحادیه اروپا برگزیده است.

 

تحلیل‌گران معتقدند که هرچند که وی در سال‌های اخیر سخنی از فرگزیت به میان نیاورده و سیاست‌های افراطی خود را تعدیل کرده است اما این تعدیل مواضع هنوز باعث فراموشی اندیشه‌های تند او در گذشته نشده است.

 

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و مارین لو پن نامزد حزب راستگرای افراطی "مجمع ‌ملی" پس از کسب بیشترین آرا در دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور، به دور دوم این انتخابات که برای چهارم اردیبهشت پیش‌بینی شده است، راه یافتند.

 

افزایش آرای لو پن برای سومین بار پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بیش از مطرح کردن جایگاه و محبوبیت شخص او، زنگ خطر افزایش طرفداران طرز فکر سنتی راستگرا و ملی‌گرا را در کشوری به صدا درآورد که یکی از مهم‌ترین قدرت‌های اتحادیه اروپا با جمعیت قابل توجهی از مهاجران است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------