آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آمریکا: کمک نظامی ۷۵۰ میلیون دلاری به اوکراین / به ازای هر تانک روسی ۱۰ موشک ضد تانک



 آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دو مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه بسته نظامی دیگری به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص دهد.

  به گزارش ایرنا از "الجزیره"، این بسته با استفاده از اختیارات اجرایی رئیس جمهور آمریکا به صورت مستقیم در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. 

 

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کرده‌اند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه با روسای ۸ شرکت بزرگ اسلحه‌سازی این کشور دیدار می‌کند تا با آن‌ها برای تامین نیازهای تسلیحاتی اوکراین مشورت کند. 

 

این مقامات افزودند، تامین نیازهای نظامی اوکراین و همچنین آماده‌سازی برای یک جنگ طولانی‌تر در این کشور از موضوعات مورد بحث این دیدار خواهد بود. 

 

آمریکا از ابتدای آغاز به کار دولت جو بایدن تاکنون بیش از ۲.۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین صادر کرده است که شامل بیش از ۱.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف از آغاز حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه است. 

 

آمریکا پیش از حمله روسیه به اوکراین چندین محموله سلاح و مهمات را به اوکراین ارسال کرد. 

 

 آمریکا: در ازای هر تانک روسیه ۱۰ موشک ضد تانک به اوکراین دادیم

وزارت امور خارجه آمریکا از تداوم ارسال سلاح به اوکراین خبر داد.

 آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا از تداوم ارسال سلاح به اوکراین خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که محموله‌های تسلیحاتی هر روز به منظور تضمین قدرت نیروهای اوکراینی برای مقابله با روسیه وارد اوکراین می‌شود.

 

وزارت خارجه آمریکا افزود: در ازای هر تانک روسیه ۱۰ موشک ضد تانک به اوکراین ارسال کردیم.

 

این در حالی است که ستادکل ارتش اوکراین روز سه شنبه طی بیانیه‌ای ادعا کرده بود که در بازه زمانی ۲۴ فوریه تا ۱۲ آوریل، ۱۹ هزار و ۶۰۰ سرباز روسیه کشته و ۱۵۷ فروند جنگنده، ۱۴۰ فروند بالگرد و ۷۳۲ عراده تانک ارتش این کشور منهدم شده است.

 

وزارت دفاع اوکراین در این ارتباط ادعا کرد که ۱۹۴۶ دستگاه خودرو زرهی، ۳۴۹ عراده توپ، ۱۱۱ راکت‌انداز و ۶۳ سامانه پدافند هوایی متعلق به ارتش روسیه طی این بازه زمانی از بین رفته اند.

 

ارتش اوکراین مدعی شد که همچنین ۱۴۰۶ دستگاه خودرو، ۷ کشتی و قایق تندرو سبک، ۷۶ دستگاه تانکر سوخت و ۱۲۴ فروند پهپاد متعلق به ارتش روسیه نیز نابود شده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------