آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

زلنسکی سخنان پوتین را مورد تمسخر قرار داد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) تاکید مسکو مبنی بر اینکه جنگ علیه کشورش خوب پیش می‌رود، مورد تمسخر قرار داد و از ولادیمیر پوتین پرسید که چگونه می‌توانست طرحی را تایید کند که در آن تعداد زیادی از روس‌ها کشته شوند.

به گزارش ایسنا به  نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه گفت مسکو به تمام اهداف "نجیبانه" خود دست خواهد یافت و به آنچه که یک "عملیات ویژه" نامید، "موزون و آرام" ادامه می‌دهد.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی گفت: در روسیه بار دیگر گفته می‌شود که این به اصطلاح "عملیات ویژه" آنها طبق برنامه پیش می‌رود. اما صادقانه بگویم که هیچکس در جهان درک نمی‌کند که چطور چنین طرحی اصلا ممکن است اتفاق بیفتد و حاصل شود. چطور ممکن است طرحی که شامل مرگ ده‌ها هزار تن از سربازان خودشان در اندکی بیش از یک ماه جنگ است، صورت بگیرد؟ چه کسی چنین طرحی را تایید می‌کند؟

 

زلنسکی پرسید که "چه تعداد سرباز روسی کشته شده برای پوتین قابل قبول خواهد بود" و طیفی از ده‌ها هزار تا صدها هزار تن ارائه کرد. او مدعی شد که تعداد سربازانی که روسیه طی ۴۸ روز از آغاز جنگ از دست داده است، بیش از تلفات نیروهای آنها در جنگ ۱۰ ساله افغانستان بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ بوده است.

 

او همچنین با اذعان به توانمندی‌ روس‌ها گفت: ما باید درک کنیم که تمام تانک‌های روس‌ها در میدان‌ها گیر نکردند، همه سربازان دشمن از میادین نبرد فرار نکردند و همه آنها سربازان وظیفه‌ای که ندانند چطور به شکلی مناسب از سلاح استفاده کنند، نبودند. این به آن معنا نیست که ما باید از آنها بترسیم. این بدان معناست که ما نباید دستاوردهای جنگجویان و ارتشمان را تضعیف کنیم.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین گفت که کی‌یف در عملیات‌ ویژه‌ای یک الیگارش فراری روس را گرفته است. او در صحبت‌هایش پیشنهاد داد که "این دوست نزدیک پوتین به نام ویکتور مدودچوک با اوکراینی‌های اسیر مبادله شود."

 

زلنسکی گفت: به فدراسیون روسیه پیشنهاد می‌دهم تا این فرد را با دختران و پسران ما که اکنون در اسارات روسیه هستند، مبادله کنید. فکر می‌کنم خیلی غیرصادقانه باشد که او از استتار نظامی استفاده می‌کرد. او سعی داشت آنطور خودش را جا بزند. مثل یک سرباز، مثل یک میهن‌پرست. اگر مدودچوک یک یونیفورم نظامی برای خودش انتخاب کرد، با او طبق قوانین دوره جنگ برخورد می‌شود.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین سه‌شنبه با انتشار تصویری دست بسته از مدودچوک در کانال تلگرام خود نوشت: به لطف سرویس امنیتی اوکراین یک عملیات ویژه انجام شد. احسنت!

 

سال گذشته یک پرونده خیانت در اوکراین علیه مدودچوک، رهبر حزب اپوزیسیون "پلتفورم – برای زندگی" باز شد. طبق گزارش‌ها، او بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه از حبس خانگی گریخت.

 

در همین حال رئیس هیات مذاکره‌کننده روسیه سه‌شنبه گفت که کی‌یف موضع خودش را تغییر نداده و مذاکرات درباره توافق تضمین امنیتی به صورت آنلاین ادامه دارد.

 

دیوید آراخامیا، رهبر جناح حزب حاکم خدمتگزار مردم که رهبری مذاکرات صلح ۲۹ مارس در استانبول را به دست داشت، در پیامی تلگرامی نوشت: با وجود اظهارات وزیر خارجه روسیه، طرف اوکراینی به بیانیه استانبول متعهد است و تغییر موضع نداده است.

 

او گفت: تنها تفاوت اینجاست که ما مسائل اضافی که در بیانیه استانبول قید نشده است و ممکن است تفسیر اشتباه درباره وضعیت کنونی فرایند مذاکرات ایجاد کند، بررسی نمی‌کنیم.

 

رئیس‌جمهوری روسیه سه‌شنبه گفته بود که اوکراین موضعش را از مذاکرات صلح ماه گذشته تغییر داده و اکنون مذاکرات به بن‌بست رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------