کشف شنود در هدیه سفارت چین به وزیر اسرائیل/ واکنش تهدید‌آمیز پکن



  شنود جاسوسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
یک شی مشکوک شبیه به "دستگاه شنود جاسوسی" در یک لیوان حرارتی که توسط سفارت چین به وزیر رژیم صهیونیستی هدیه داده شده بود، ‌پیدا شد.

 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که یک شی مشکوک شبیه به "دستگاه شنود جاسوسی" در یک لیوان حرارتی که توسط سفارت چین به وزیر رژیم صهیونیستی هدیه داده شده بود، ‌پیدا شد.

 

 تمامی لیوان‌هایی که به عنوان هدیه دریافت شده بود، توسط مقامات رژیم صهیونیستی ضبط و سپس به مقامات امنیتی تحویل داده شد. آژانس امنیتی "شین بت" در حال تحقیق و تفحص پیرامون این پرونده است.

 

  شنود جاسوسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

منابع امنیتی به این رادیو گفتند که وضعیت نامشخص است و گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر اینکه چندین وزیر این رژیم ممکن است هدیه مشابهی دریافت کرده باشند، وجود دارد.

 

 واکنش تهدید‌آمیز پکن به ادعاها درباره لیوان‌های جاسوسی

پکن در پی انتشار گزارش‌هایی درباره لیوان‌های جاسوسی، ‌تل آویو را به تکذیب رسمی این ادعاها فرا خواند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه عرب ۴۸، رسانه‌های اسرائیل شامگاه گذشته -سه‌شنبه- فاش کردند که تنش‌های دیپلماتیک بین تل آویو و پکن در پی انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه لیوان‌های اهدایی سفارت چین به رژیم صهیونیستی، حاوی قطعه‌ای مشکوک شبیه به دستگاه شنود بوده است، ایجاد شده است.

 

  شنود جاسوسی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که چین، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است که اگر تل‌آویو توضیح رسمی ارائه نکند و تلاش پکن برای جاسوسی از وزارتخانه‌های  اسرائیل از طریق سفارت خود در تل‌آویو را رد نکند، این امر عواقب جدی برای روابط بین دو طرف خواهد داشت.

 

این کانال اعلام کرد که سفارت چین در تل آویو این لیوان‌های حرارتی را به عنوان هدیه به مناسبت عید پاک یهودیان برای وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی و  همچنین تعدادی از سازمان‌های غیردولتی و موسسه‌های خصوصی ارسال کرده است.

 

بر اساس این گزارش، شاباک با تمام طرف‌هایی که این هدیه چینی را دریافت کرده‌اند، تماس گرفت تا لیوان ها را جمع‌آوری کرده و اطمینان یابد که قطعه مشکوکی در آنها وجود ندارد. پس از تحقیقات انجام شده مشخص شد که یک قطعه معمولی با هدف حفظ خلأ در دیواره های لیوان و حفظ دمای داخل آن وجود دارد نه دستگاه شنود.

 

در این گزارش همچنین آمده است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از یک مقام سفارت چین در تل آویو تماس تلفنی دریافت کرد.

 

این مقام چینی در گفت‌و‌گوی تلفنی با یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هیچ مبنایی برای ادعاهای مطرح شده درباره ادعاهای مطرح شده علیه چین برای جاسوسی از اسرائیل وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد که قطعه مشکوک یک قطعه الکتریکی است که در هر فنجان حرارتی وجود دارد.

 

این مقام چینی با بیان اینکه شایعه‌های مذکور با هدف ایجاد شکاف بین چین و اسرائیل پخش شده است، خواستار توضیح رسمی از سوی تل آویو شد. 

 

در مقابل، تل آویو با توسل به دیپلماسی تلاش کرد تا خشم طرف چینی را کاهش دهد و  اعلام کرد که مقام‌های اسرائیلی دخالتی در گزارش‌های منتشر شده ندارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------