تهدید زلنسکی به قطع مذاکرات با روسیه در صورت سقوط ماریوپل



 زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه‌ با یک رسانه اوکراینی هشدار داد که اگر نیروهای باقی‌مانده شهر محاصره شده ماریوپل به دست نیروهای روس کشته شوند، مذاکرات میان دو کشور به اتمام خواهد رسید. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در این مصاحبه عنوان داشت: «نابودی افراد ما در ماریوپل می‌تواند به مذاکرات میان اوکراین- روسیه در هر فرمتی پایان دهد. فکر می‌کنم اشتباه بزرگ آنها این است که می‌گویند قصد پایان دادن به جنگ را دارند. اگر طرف روسی به "جنایات جنگی" خود ادامه دهد، ما تمایلی به ادامه مذاکرات نخواهیم داشت.»

 

زلنسکی خاطرنشان کرد که در مذاکرات باید درخصوص وضعیت دونباس و کریمه گفت‌وگو شود، اما وی افزود که با این وضعیتی که روسیه به "تصرف اوکراین" ادامه می‌دهد، گفت‌وگو پیرامون این مسائل "دشوار" است.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه اظهار کرد: «فکر می‌کنم ما نیاز داریم درخصوص این مسائل گفت‌وگو کنیم. هر وقت جنگ به اتمام برسد، ما می‌توانیم به دیپلماسی فکر کنیم. آن‌ها (طرف روسی) قصد دارند در حین جنگ، این بحران را از طریق دیپلماسی برطرف کنند. چنین چیزی واقعا دشوار است. بنابراین، به همین دلیل است که آن‌ها می‌خواهند قسمت‌های بیشتری از سرزمین را تصرف و یا فشار بیشتری علیه ما اعمال کنند. در نتیجه ما چرا باید با آن‌ها ملاقات کنیم اگر آن‌ها قصد تصرف سرزمین ما را دارند.»

 

روز شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ماریوپل را به طور کامل از نیروهای اوکراینی پاکسازی کرده است و تنها چند نیرو در کارخانه فولاد آزووستال باقی مانده‌اند.

 

 

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه به نیروهای اوکراینی که در ماریوپل می‌جنگند، پیشنهاد کرده برای حفاظت از جان خود، از ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ به وقت مسکو (۳ به وقت گرینویچ) تا پایان روز، سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

 

"برای رسیدن به توافق بیشتر از یک مذاکره احتیاج است"

ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در همین مصاحبه گفت که برگزاری یک تک جلسه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای رسیدن به توافق میان کی‌یف و مسکو کافی نیست.

 

زلنسکی در ادامه افزود: فکر نمی‌کنم با برگزاری یک جلسه به نتیجه برسیم. نمی‌شود شما یک شخص را یک بار ملاقات کنی و درخصوص همه چیز به توافق برسی. موضوعات زیادی برای گفت‌وگو وجود دارد.

 

"جهان باید نسبت به حمله هسته‌ای روسیه آماده شود"

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه دیگری با تلویزیون سی‌ان‌ان گفت که جهان باید آماده "حمله احتمالی روسیه با تسلیحات هسته‌ای" علیه اوکراین باشد.

 

زلنسکی در این مصاحبه مدعی شد: «ولادیمیر پوتین می‌تواند یا با استفاده از تسلیحات شیمیایی و یا هسته‌ای به برخی از نقاط اوکراین حمله کند. ما نباید بترسیم اما باید نسبت به چنین احتمالی آماده باشیم. فکر می‌کنم این فقط مسئله اوکراین نیست بلکه تمام جهان باید چنین احتمالی را در نظر بگیرند. زندگی اوکراینی‌ها برای پوتین مهم نیست.»

 

"پوتین از طنز و حس شوخ‌طبعی واهمه دارد"

ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه جدیدی با "آتلانتیک" گفت که ولادیمیر پوتین از شوخ طبعی "خیلی می‌ترسد" زیرا این مسئله یک ابزار موثر و قابل دسترس برای انتشار حقیقت است.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین با اشاره به اینکه طنز و کمدی "سلاح‌های قدرتمندی" هستند، افزود: «درک مکانسیم و فرمول‌های سیاسی برای بشر دشوار است. اما از طریق حس شوخ طبعی، درک آن‌ها آسان می‌شود؛ در واقع این یک میان‌بر است. به نظرم آدم‌های عادی نمی‌توانند بدون طنز و شوخ‌طبعی جان سالم به در ببرند. به قول پزشک‌ها و جراحان، بدون حس شوخ طبعی، آن‌ها نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. آن‌ها بدون طنز و شوخی تمرکز خود را از دست می‌دهند. اما این چیزی است که پوتین از آن می‌ترسد.»

 

اوکراین گاهی اوقات از طنز به عنوان ابزاری برای مقابله با تبلیغات سیاسی روسیه استفاده می‌کند؛ این کشور با پخش تصاویر طنز یا اطلاعات غلط طنزآمیز و یا شوخی با روایت‌هایی که از کرملین منتشر می‌شود، با سیاست روسیه مقابله می‌کند. زلنسکی ادعا کرد:« طرف روسی از پذیرفتن اینکه دچار اشتباه شده‌، می‌ترسد و آن‌ها به مثابه افراد الکلی هستند که الکلی بودن خود را گردن نمی‌گیرند!»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------