آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

زلنسکی: آماده ۱۰ سال جنگ با روسیه هستیم



 زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد کشورش می‌تواند برای ۱۰ سال هم که شده با روسیه بجنگد، این در حالی است که زلنسکی تقریباً بطور روزانه از آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا درخواست ادامه کمک مالی و ارسال سلاح بیشتری برای جبران تسلیحات از دست رفته ارتش خود می‌کند.»  

به گزارش تسنیم، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا، از آمادگی این کشور برای «مبارزه با روسیه برای مدت ۱۰ سال» خبر داده و گفت: «ما می‌توانیم ده سال با روسیه بجنگیم تا آنچه متعلق به ماست را پس بگیریم. ما می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.»

 

زلنسکی در عین حال از کشور‌های غربی خواست تا به ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین سرعت ببخشند. وی افزود: «این تجهیزات امروز یا فردا مورد نیاز ماست، نه در عرض دو یا سه ماه آینده.»

 

زلنسکی همچنین با دعوت از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور سفر به اوکراین گفت: «خودتان بیایید اینجا و ببینید». دعوت زلنسکی از بایدن برای سفر به کی‌یف در حالی است که پیش از این جن ساکی سخنگوی کاخ سفید و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن سفر رئیس جمهور آمریکا به اوکراین در شرایط فعلی را بعید دانسته بودند.

 

دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد که این کشور خواستار ۵۰ میلیارد دلار کمک مالی از سوی کشور‌های عضو گروه ۷ و صندوق بین‌المللی پول شده است.

 

در عین حال، مشاور رئیس جمهوری اوکراین یادآور شد که کی‌یف پیش از این پرسشنامه عضویت در اتحادیه اروپا را پر کرده است و اکنون مقامات بروکسل باید توصیه خود در خصوص پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را ارائه دهند. دفتر ریاست جمهوری اوکراین انتظار دارد که توصیه اتحادیه اروپا "مثبت" باشد و این کشور بتواند در آینده نزدیک به خانواده اروپا بپیوندد.

 

لازم به یادآوری است، این تصمیم بروکسل، یک اقدام سیاسی و در شرایط حمله نظامی روسیه به اوکراین اتخاذ شده است، چرا که پیش از این مقامات اروپایی بار‌ها اعلام کرده بودند که اوکراین ضوابط و شرایط عضویت در اتحادیه اروپا را ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------