آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پنتاگون:ارسال قطعات هواپیما و سلاح های سنگین به اوکراین / اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه



  جنگ روسیه واوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جان کربی سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه آمریکا به اوکراین قطعات هواپیما ارائه کرده است تا این کشور بتواند از آنها در جنگنده های خود استفاده کند، اعلام کرد واشنگتن تهدید هسته ای روسیه را مستمر رصد می کند و هم اکنون دلیلی برای تغییر وضعیت آمادگی نیروهای هسته‌ای خود نداریم. 

جان کربی عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) افزود:  آمریکا در مورد ارسال برخی از قطعات یدکی اضافی مورد نیاز جنگنده های اوکراین به آنها کمک کرده است.

 

سخنگوی پنتاگون در عین حال اظهار داشت:با این حال ما جنگنده به اوکراین ارسال نکرده ایم.

 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اوکراین جنگنده های اضافی را از کشورهای دیگر به غیر از آمریکا و همچنین قطعات یدکی جنگنده ها را دریافت کرده است تا اوکراینی ها بتوانند جنگنده بیشتری در آسمان داشته باشند.

 

کربی گفت: من بدون پرداختن به آنچه کشورهای دیگر ارائه می‌کنند می توانم بگویم که آنها پلتفرم و قطعات اضافی دریافت کرده‌اند تا بتوانند اندازه ناوگان جنگنده های خود را افزایش دهند. توضیح بیشتری نمی دهم.

 

نشانه ای از هدف قرار گرفتن تسلیحات آمریکایی به اوکراین نداریم

کربی در مورد اظهارات وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه نیروی هوایی این کشور انبار مهمات کشورهای خارجی را هدف قرار داده است گفت: این احتمال وجود دارد که حملات روسیه در لویو به منظور تأثیرگذاری بر سطح موجودی تسلیحات و مهمات اوکراین باشد. اما ما هیچ نشانه ای از هدف قرار گرفتن تسلیحات ارسالی آمریکا یا سایر کشورها به اوکراین در اختیار نداریم.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که پنتاگون به طور مرتب تهدید هسته ای روسیه را رصد می کند و هم اکنون دلیلی برای تغییر وضعیت آمادگی نیروهای هسته ای آمریکا  وجود ندارد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور صبح امروز یک انبار بزرگ از تسلیحات و مهمات کشورهای خارجی در نزدیکی شهر لویو در اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

 

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای روسیه صبح دوشنبه به یک مرکز لجستیکی اوکراین که در طول ۶ روز گذشته مجموعه بزرگی از تسلیحات از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به آنجا ارسال و در آن انبار شده بود، حمله کرده و آن‌ها را منهدم کردند. 

 

 دیدار وزیر دفاع آمریکا با وزیران دفاع لهستان و چک درباره اوکراین

کربی ادامه داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در جلسات جداگانه در وزارت دفاع آمریکا، با همتایان لهستانی و چک خود دیدار و گفتگو خواهد کرد.

 

 سخنگوی پنتاگون  افزود که اوکراین محور اصلی هر دو دیدار خواهد بود.

 

قرار است لوید آستین روز چهارشنبه با  ماریوش بلاشاک همتای لهستانی خود در پنتاگون دیدار خواهد کرد. او روز پنجشنبه در پنتاگون با جانا چرنوچووا وزیر دفاع کشور چک  دیدار خواهد کرد.

 

کربی گفت: هر دو دیدار دوجانبه نه تنها بر روابط ما با این کشورها بلکه بر تحولات اوکراین متمرکز خواهند شد.

 

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد. یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده است که مرحله بعدی تحریم های آمریکا صنعت نظامی روسیه را هدف قرار خواهد داد.

 

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که قصد دارد تجهیزات توپخانه بیشتری  به اوکراین ارسال کند.

 

صدراعظم آلمان: متحدان در حال ارسال سلاح های سنگین به اوکراین هستند 

 اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت که متحدان اوکراین موافقت کرده اند که برای مقابله با پیشروی روسیه تسلیحات توپخانه ای در اختیار این کشور قرار دهند.

  جنگ روسیه واوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از دویچه وله، شولتش صدراعظم آلمان سه شنبه گفت: برلین می تواند بخش محدودی از سخت افزار نظامی ذخیره  خود را به اوکراین ارسال کند.

 

با تصمیم دولت آلمان برای ارسال محدود تسلیحات نظامی به اوکراین، برلین با صنعت تسلیحات این کشور در تماس است تا تعیین کند چه تسلیحاتی از جمله سلاح های ضد تانک و دفاع هوایی را می تواند به سرعت تحویل اوکراین دهند.

 

شولتس در این زمینه گفت: ما پول لازم برای خرید را تامین می کنیم، هدف این است که ارتش اوکراین را تقویت کنیم تا بتواند حمله روسیه را به عقب براند.

 

 سخنان صدراعظم آلمان برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین پس از دیدار وی با رهبران گروه هفت، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و همچنین آندری دودا رئیس جمهور لهستان و کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی صورت گرفت.

 

صدراعظم آلمان تاکید کرد که رهبران توافق کردند که توپخانه دوربرد در اختیار اوکراین قرار گیرد و متحدان توافق کردند که روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

 

کاخ سفید: این هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌شود

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام خواهد کرد.

  جنگ روسیه واوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان این هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه انتظار داشت، گفت: این تحریم ها می توانند اعلام شوند. ما هنوز در حال بررسی و اجرای فرآیند اعمال تحریم های اضافی هستیم. برخی از  این تحریم ها  در دست بررسی هستند.

 

 یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که مرحله بعدی تحریم های آمریکا صنعت نظامی روسیه را هدف قرار خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------