اروپا: شهر ماریوپل در روزهای آینده سقوط می‌کند/ حکومت نظامی در اوکراین تمدید می‌شود



 روسیه و اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
چند روز بعد از آنکه روسیه اعلام کرد تقریبا تمامی مناطق شهر ماریوپل را از وجود نیروهای اوکراینی پاک سازی کرده است یک مقام اروپایی که خواست نامش فاش نشود از احتمال سقوط ماریوپل در روزهای آینده خبر داد. 

 به گزارش ایرنا  یک مقام اروپایی روز سه شنبه به رویترز گفت که شهر بندری ماریوپل اوکراین ممکن است ظرف چند روز آینده به دست نیروهای روسی بیفتد.

 

وی گفت: ممکن است بعد از تصرف، شهر ماریوپل بیشتر از شهر بوچا آسیب ببیند.

 

کشورهای غربی در هفته‌های گذشته روسیه را به جنایت علیه بشریت در شهر بوچا متهم کرده‌اند اما کرملین آن را رد کرده است.

 

این مقام اروپایی افزود: در پایان روز، ما انتظار تخریب کامل شهر و تعداد زیادی تلفات غیرنظامی در ماریوپل را داریم. ترس من این است که بدتر از بوچا باشد.

 

مقامات محلی می‌گویند هزاران نفر در شهر ماریوپل کشته شده‌اند. گفته می‌شود نظامیان روسیه به آخرین نظامیان اوکراینی حاضر در ماریوپل مهلتی برای تسلیم تعیین کردند.

 

شویگو: ما به آزادسازی دونتسک و لوهانسک ادامه می‌دهیم و واشنگتن به تحریک کی‌یف! 

وزیر دفاع روسیه گفت: «ما به آزادسازی دونتسک و لوهانسک ادامه می‌دهیم و آمریکا به تحریک کی‌یف و جنگ تا مرگ آخرین اوکراینی ادامه می‌دهد.»

 روسیه و اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، گفت که نیروهای مسلح به اجرای طرح آزادسازی مناطق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در چارچوب عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه می‌دهند.

 

وی در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی ارتش روسیه گفت: ارتش روسیه وظایف تعیین‌شده توسط فرمانده عالی نیروهای مسلح را در چارچوب عملیات نظامی ویژه انجام می‌دهد. طرح آزادسازی جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک به طور مداوم اجرا می‌شود.

 

به گفته وزیر دفاع روسیه، سربازان روسی شرکت‌کننده در این عملیات، در انجام وظیفه نظامی از خود شجاعت و دلاوری نشان دادند.

 

وی خاطرنشان کرد، واشنگتن و کشورهای غربی هر کاری را که لازم باشد برای به‌تاخیرانداختن عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین انجام می‌دهند و قصد دارند «تا مرگ آخرین اوکراینی» بجنگند.

 

شویگو تأکید کرد که افزایش مقادیر صادرات تسلیحات خارجی به اوکراین به‌وضوح نشان می‌دهد که قصد دارند کی‌یف را به سمت ادامه جنگ تا مرگ آخرین اوکراینی سوق دهند.

 

حکومت نظامی در اوکراین تمدید می‌شود 

رئیس جمهور اوکراین لایحه‌ای را به منظور تمدید حکومت نظامی به پارلمان این کشور ارائه کرده است.

 روسیه و اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه لایحه‌ای را به منظور تمدید حکومت نظامی به پارلمان کشورش ارائه کرده است.

 

به گزارش سایت پارلمان اوکراین، لایحه ارسالی زلنسکی برای تمدید حکومت نظامی در این کشور در پارلمان ثبت و عملیاتی شده است.

 

هنوز به جزئیات و محتوای این لایحه اشاره‌ای نشده است.

 

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به کشورش، حکومت نظامی را در سراسر اوکراین اعلام کرد که مدت آن ۲۵ آوریل به پایان می‌رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------