چاووش اوغلو: شرکت های روسی می توانند در ترکیه به کار خود ادامه دهند/ درخواست زلنسکی از کشورهای آسیایی



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
به گفته مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، شرکت‌های روسی می‌توانند در ترکیه به کار تجاری خود ادامه دهند. 

 به گزارش مهر به نقل از تاس، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: از آنجا که آنکارا به تحریم‌ها علیه مسکو نپیوسته، شرکت‌های روسی می‌توانند در ترکیه به کار و تجارت خود ادامه دهند.

 

روزنامه صباح به نقل از وزیرخارجه ترکیه گفت: «اگر شرکت خارجی از جمله شرکت‌های روسی می‌خواهند در ترکیه تجارت کند، باید قوانین ما و قوانین بین المللی را رعایت کند.»

 

پیشتر آنکارا بارها اعلام کرده بود که ترکیه قصد ندارد به تحریم‌های غرب علیه روسیه بپیوندد تا به اقتصاد خود آسیب نرساند و کانال ارتباطی با مسکو را باز بگذارد.

 

زلنسکی از کشورهای آسیایی خواست نگرش خود نسبت به اوکراین را تغییر دهند

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین شنبه شب گفت امیدوار است کشورهای آسیایی مانند کشورهای اروپایی، نگرش خود را نسبت به اوکراین تغییر دهند. 

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، زلنسکی رییس جمهور اوکراین در کنفرانس خبری گفت که نپذیرفتن اوکراین به عنوان عضو ناتو یک اشتباه فاحش بوده است و برخی از کشورهای اروپایی عضو  این کشور را دست کم گرفته اند.  

 

وی افزود: اوکراین با وحدت و قدرت در پاسخ به تهاجم روسیه موفق شد نگرش ائتلاف و کشورهای عضو اروپایی را نسبت به این کشور تغییر دهد و من بسیار امیدوارم  که کشورهای آسیایی نیز نگرش خود را نسبت به اوکراین تغییر دهند.

 

رییس جمهور اوکراین خاطر نشان کرد که این کشورها به دلیل روابط گذشته خود با اتحاد جماهیر شوروی به روسیه نزدیکتر هستند.

 

به نوشته هیل، سخنان زلنسکی در حالی بیان می شود که چین یکی از کشورهای بزرگ آسیای شرقی از محکوم کردن روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین خودداری و با تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو در واکنش به درگیری‌ها مخالفت کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------