آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

حمله موشکی در بندر اودسا اوکراین/ تایید ارسال پهپاد و سلاح های ضد تانک به اوکراین از طرف انگلیس



  حمله موشکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
به گفته دولت اوکراین در حمله موشکی روسیه به بندر اودسا دست‌کم پنج نفر از جمله یک نوزاد کشته و ۱۸ نفر مجروح شدند. حمله نیروهای روسی به شرق اوکراین به شدت ادامه دارد و تخلیه غیرنظامیان از بندرماریوپل بار دیگر ناکام ماند. 

 به گزارش دویچه وله، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین شنبه، ۲۳ آوریل در کانال تلگرامی خود نوشت در حمله موشکی روسیه به بندر اودسا یک نوزاد سه ماهه هم جان خود را از دست داده است.

 

آندری یرماک تعداد کشته‌شدگان را پنج نفر اعلام کرد و گفت، این آمار مربوط به مواردی است که تا کنون شناسایی شده و احتمال این که تعداد بیشتری در این حمله جان داده باشند وجود دارد.

 

روسیه در آستانه سومین ماه از آغاز تجاوز نظامی به اوکراین به حمله‌های شدید خود به مناطق شرق این کشور ادامه می‌دهد و ظاهرا قصد دارد مناطق جنوبی و بندر اودسا را نیز تسخیر کند.

 

در روزهای گذشته روسیه از به دست گرفتن کنترل کامل بندر ماریوپل خبر داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این ادعا را تکذیب کرد و گفت، مقاومت در این بندر همچنان ادامه دارد.

 

بر پایه گزارش‌ها، هنوز تعدادی از نیروهای نظامی اوکراین و صدها غیر نظامی در تاسیسات عظیم‌ترین کارخانه آهن و فولاد منطقه به سر می‌برند و وعده‌های روسیه درباره ایجاد امکانی برای انتقال امن غیرنظامیان به خارج از ماریوپل تا کنون تحقق نیافته است.

 

در همین حال حمله‌های توپخانه و بمباران هوایی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین نیز همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود بمباران‌های مداوم به زیرساخت‌های این منطقه به شدت آسیب رسانده و تامین آب آشامیدنی شهروندان در برخی شهرها با مشکل روبرو است.

 

۵۲ حمله نیروهای روسی طی ۲۴ ساعت

مقام‌های محلی منطقه دونتسک هم می‌گویند در بمباران‌های روز جمعه دست‌کم سه نفر کشته و هفت نفر مجروح شده‌اند. فرمانداری کلانشهر خارکیف که در مجاورت دونتسک قرار دارد از ۵۲ حمله به این شهر طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح شنبه خبر داده که دو کشته و ۱۹ مجروح به جا گذاشته است.

 

دولت کی‌یف می‌گوید روسیه که حمله به کارخانه ذوب آهن ماریوپل را متوقف کرده بود این کار را از سر گرفته و هدفش خفه کردن آخرین نیروی مقاومت مدافعان این بندر است.

 

مطابق توافق‌های قبلی، قرار بود ساعت ۱۲ ظهر شنبه (به وقت محلی) برای خارج کردن غیرنظامیان باقیمانده از بندر ماریوپل آتش‌بس برقرار شود.

 

ناکامی مجدد انتقال غیرنظامیان ماریوپل

یکی از مشاوران شهردار ماریوپل می‌گوید، حدود ۲۰۰ غیرنظامی برای خارج شدن از شهر گردآمده بودند اما نظامیان روسی از آنها خواسته‌اند پراکنده شوند.

 

کی‌یف می‌گوید، حدود هزار غیر نظامی هنوز در تاسیسات کارخانه آهن و فولاد "آزوفستال" و پناهگاه‌های آن حضور دارند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد در حال حاضر برنامه‌ای برای صدور فرمان حمله به پناهگاه‌های این کارخانه که بازمانده دوران جنگ سرد هستند ندارد.

 

در روزهای گذشته تمام تلاش‌ها برای انتقال غیرنظامیان باقیمانده در ماریوپل به مناطق به نسبت امن‌تر ناکام مانده است. بر پایه برآورد سازمان ملل تا کنون بیش از ۱۲ میلیون شهروند اوکراین به خاطر جنگ بی‌خانمان شده‌اند و نزدیک به پنج میلیون نفر آنها به کشورهای خارجی پناه برده‌اند.

 

انگلیس ارسال پهپاد و سلاح های ضد تانک به اوکراین را تایید کرد

وریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت و گو با ولودیمیر زلنسکی تایید کرد که کشورش تسلیحات تازه ای برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه فراهم خواهد کرد.  حمله موشکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از رویترز، براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون گفت  که لندن کمک های نظامی دفاعی بیشتری از جمله وسایل نقلیه تحرک محافظت شده، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح های ضد تانک ارائه می کند.

 

در ادامه حمایت های انگلیس از اوکراین در برابر حملات روسیه، سخنگوی جانسون روز جمعه اعلام کرد که آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس همزمان با افزایش حمایت‌های بوریس جانسون نخست وزیر این کشور از کی یف آغاز شد.

 

آموزش نیروهای اوکراینی برای اولین بار از شروع جنگ در خاک انگلیس انجام شده و این مساله با افزایش حمایت نظامی جانسون از اوکراین تلاقی پیدا کرده است.

 

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی از جمله «ماستیف» را که می‌تواند برای شناسایی یا گشت زنی مورد استفاده قرار بگیرد، در اختیار اوکراین قرار داده است.

 

بوریس جانسون علاوه براین اعلام کرد که سفارت انگلیس در اوکراین که دو ماه پیش، قبل از آغاز جنگ در این کشور تعطیل شد، از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------