آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

زلنسکی خواهان دیدار مستقیم با پوتین شد/ انتقاد شدید از گوترش



 زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با ولادیمیر پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می تواند آن را متوقف کند.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در گفت و گو با این شبکه خبری گفت که دیدار رو در رو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه تنها راه دیپلماتیک برای پایان جنگ است.

 

زلنسکی افزود: تنها کسانی می توانند جنگ را متوقف کنند که آغازگر آن بوده اند.

 

زلنسکی در پاسخ به این پرسش که که آیا همچنان بر دیدار با پوتین اصرار دارد و آیا فکر می کند که گفت‌وگوها به جنگ پایان می دهد یا خیر، خاطرنشان کرد: فقط آغاز گر جنگ می تواند آن را متوقف کند. وی همچنین افزود: هر انسان سالمی راه دیپلماتیک را بر راه حل نظامی ترجیح می دهد.   

 

زلنسکی در ادامه گفت که از کشته شدن در این جنگ هراسی ندارد هرچند خانواده اش نگران این موضوع هستند.

 

 گوترش قبل از مسکو و کی یف به آنکارا می‌رود/ زلنسکی از ترتیب سفرها انتقاد کرد

سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل این سازمان قبل از رفتن به مسکو و کی‌یف؛ فردا (دوشنبه) به ترکیه می‌رود که نقش مهمی را در میانجی‌گری جهت دست‌یابی به راه حلی برای نزاع در اوکراین ایفا می‌کند.

 

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از این تصمیم «غیرمنطقی» گوترش برای سفر به مسکو قبل از سفر به کی‌یف انتقاد کرد. وی گفت: اینکه اول به روسیه رفته شود سپس به اوکراین، اشتباه است.وی نسبت به نبود عامل عدالت و منطق در این ترتیب سفرها اظهار تاسف کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------