ملانشون: مکرون بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم فرانسه است



 ملانشون,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
"ژان لوک ملانشون" نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه که در جایگاه سوم دور نخست این انتخابات ایستاد، "امانوئل مکرون" را بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم این کشور خطاب کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، مکرون در انتخابات امسال که نتایج آن یکشنبه شب اعلام شد، ۵۸ درصد آرا را از آن خود کرد تا یک دوره پنج ساله دیگر سکاندار الیزه باشد.

 

از چالش های انتخابات امسال کاهش شدید مشارکت رای‌دهندگان فرانسوی و میزان بالای آرای ممتنع بود و بر اساس نتایج منتشر شده، ۲۸.۸ درصد از واجدان رای‌دادن در دور دوم انتخابات امسال غایب بودند.

 

ملانشون با اشاره به این موضوع، نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به شدت مورد تمسخر قرار داد.

 

به گفته این نامزد انتخابات فرانسه، لو پن و مکرون نماینده بیش از یک سوم رای دهندگان ثبت نام شده در انتخابات امسال بودند.

 

ملانشون اضافه کرد: لو پن شکست خورده است و فرانسه به وضوح از سپردن آینده خود به او امتناع کرده که این خبر بسیاری خوبی است.

 

وی ادامه داد: مکرون نیز بدترین رئیس جمهور جمهوری پنجم است که انتخاب شده است. او در اقیانوسی از آرای ممتنع، سفید و باطل شناور است.

 

ملانشون در دور انتخابات ریاست جمهوری امسال با فاصله بسیاری کمی از لو پن در جایگاه سوم ایستاد و از راهیابی به دور دوم بازماند.

 

به اعتقاد تحلیلگران، آرای هواداران ملانشون نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی دو نامزد باقی مانده در انتخابات داشت و او با آگاهی از این امر، موضوع نخست وزیر شدن خود را پس از مشخص شدن رئیس جمهور جدید فرانسه مطرح کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------