پوتین دیگر علاقه‌ای به تلاش دیپلماتیک درباره اوکراین ندارد/ وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد اوکراین شدند



اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سه مقام آگاه غربی ادعا کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علاقه خود را به تلاش‌های دیپلماتیک درباره اوکراین برای پایان دادن به جنگ از دست داده و به دنبال تصاحب حداکثری سرزمین‌های اوکراین است.  

به گزارش ایرنا از فاینشنال تایمز، به ادعای این مقامات اگرچه پوتین ماه گذشته به صورت جدی یک توافق صلح را با اوکراین دنبال می‌کرد اما اکنون به افرادی که به دنبال پایان این جنگ هستند گفته است امیدی به یک توافق با اوکراین وجود ندارد. 

 

اگرچه مسکو و کی‌یف در مورد اولین پیش نویس بیانیه خود طی نشستی در استانبول در اواخر ماه مارس به توافق رسیدند اما پس از آن که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در شهرهایی مانند بوچا و ماریوپل متهم کرد، مذاکرات متوقف شد. 

 

به گفته دو مقام غربی، پوتین گفته است که تلاش‌های صلح به بن‌بست رسیده است. وی همچنین از غرق شدن رزم ناو مسکوا یکی از پیشرفته‌ترین رزم ناوهای روسیه به شدت خشمگین شده است. 

 

همچنین یک مقام که نامی از او برده نشده است، ادعا کرد: امید به توافق وجود داشت. پوتین در حال بررسی آن بود. او باید راهی پیدا کند تا برنده باشد. او می‌خواهد به پیروزی بزرگی دست یابد. پس از غرق شدن رزم ناو مسکوا، پوتین مخالف امضای توافق با اوکراین شده است. غرق شدن این رزم ناو تحقیر آمیز بود. 

 

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه با تاکید بر ضرورت دیدار رو در رو و مستقیم با پوتین گفت که تنها آغازگر جنگ است که می‌تواند آن را متوقف کند. 

 

رئیس جمهور اوکراین در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت که دیدار رو در رو با رئیس جمهور روسیه تنها راه دیپلماتیک برای پایان جنگ است. 

 

زلنسکی در پاسخ به این پرسش که که آیا همچنان بر دیدار با پوتین اصرار دارد و آیا فکر می‌کند که گفت‌ وگوها به جنگ پایان می‌دهد یا خیر؟، خاطرنشان کرد: فقط آغاز گر جنگ می‌تواند آن را متوقف کند. وی همچنین افزود: هر انسان سالمی راه دیپلماتیک را بر راه حل نظامی ترجیح می‌دهد. 

 

از سوی دیگر رئیس جمهور روسیه روز جمعه در پاسخ به درخواست شورای اروپا برای دیدار مستقیم با همتای اوکراینی‌اش، این دیدار را منوط به موفقیت در مذاکرات میان این کشور و اوکراین دانست. 

 

وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد اوکراین شدند

 اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده و مشغول مذاکره با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور هستند.

اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش الجزیره، مشاور رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است گفت که وزیر امور خارجه و وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده‌اند و در حال مذاکره با زلنسکی هستند.

 

این درحالی است که تاکنون کاخ سفید، وزارت خارجه و یا وزارت دفاع آمریکا این سفر را تایید نکرده‌اند و حاضر به توضیح در مورد آن نشده‌اند.

 

در صورت تایید این اخبار از سوی مقامات آمریکایی، این اولین سفر مقامات ارشد واشنگتن به اوکراین پس از آغاز جنگ در این کشور در بیش از دو ماه پیش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------