آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

بن لادن می‌خواست پس از ۱۱ سپتامبر حمله دیگری علیه آمریکا انجام دهد



بن لادن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اسناد توقیف شده از سوی تفنگداران ویژه آمریکایی پس از کشته شدن اسامه بن لادن در ۲۰۱۱ مشخص کرد که او قصد داشته پس از حوادث ۱۱ سپتامبر دست به حمله‌ای دیگر علیه آمریکا بزند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، به گفته "نلی لاهود" یک محقق امور اسلامی، اسامه بن لادن، رهبر القاعده در نامه‌ای به رئیس واحد ترور بین‌المللی این گروه تروریستی نوشته بود: به جای ربودن یک هواپیما، عوامل عملیاتی باید برای حمله بعدی خود به ایالات متحده یک هواپیما را اجاره کنند و اگرچه این کار خیلی سخت است، باید راه آهن ایالات متحده را هدف قرار دهند.

 

لاهود در مصاحبه‌ای با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی.بی.اس گفت: بن لادن می‌خواست ۱۲ متر از خط آهن را حذف کند تا به این ترتیب قطار از مسیر منحرف شود. او حتی به پیروانش گفته بود که می‌توانند از کمپرسور یا ابزار ذوب فلز استفاده کنند.

 

این نامه توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۷ افشا شد.

 

لاهود با اشاره به این نامه همچنین گفت: القاعده پیش بینی نمی‌کرد که آمریکا وارد جنگ در افغانستان شود و فقط انتظار یک حمله هوایی محدود را داشت اما اینطور پیش نرفت. او فکر می‌کرد مردم آمریکا مانند اعتراض به جنگ ویتنام به جنگ افغانستان هم اعتراض می‌کنند و به خیابان‌های می‌آیند به دولت فشار می‌آورند تا از افغانستان خارج شود.

بن لادن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱

 

این کارشناس همچنین مدعی شد که بن لادن برای سه سال با رابط‌هایش در القاعده در ارتباط نبود اما در سال ۲۰۰۴ بار دیگر با آنها ارتباط برقرار کرد. او واقعا دوست داشت تا حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را در آمریکا تکرار کند. او می‌دانست که حالا دیگر اقدامات امنیتی در فرودگاه‌ها بیشتر شده است.

 

لاهود به این نکته اشاره می‌کند که طرح حمله آخر بن لادن در خاک آمریکا به نطر با وقوع بهار عربی، یکسری اعتراضات ضد دولتی، قیام‌ها و شورش‌های مسلحانه در سراسر خاورمیانه در دهه ۲۰۱۰ متوقف شد.

 

در اسناد یافت شده مشخص شد که این تروریست به پیروانش تاکید کرده بود تا باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا را ترور کنند تا به این ترتیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ این کشور از مسیر خود منحرف شود. او همچنین القاعده را از ترور جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا منع کرد، چون معتقد بود اگر شبه نظامیان القاعده در ترور باراک اوباما موفق شوند، بایدن به رئیس جمهوری ناتوانی تبدیل می‌شود و ایالات متحده را وارد بحران می‌کند.

بن لادن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

نامه‌های بن لادن

 

بن لادن این پیام ۴۸ صفحه‌ای را در ماه می ۲۰۱۰ برای دستیار خود به نام "برادر شیخ محمود" با نام واقعی "عطیه عبدالرحمن" نوشت و در آن، او نیاز به هدایت منابع بجز حملات تروریستی در سایر کشورهای مسلمان و در عوض تمرکز بر حملات مستقیم علیه ایالات متحده را مورد بحث قرار می‌دهد.

 

بن لادن در صفحه ۳۶ این نامه به تمایلش برای تشکیل دو واحد، یکی در پاکستان و دیگری در افغانستان اشاره کرده که کارشان زمینه چینی برای حملات علیه باراک اوباما و دیوید پترائوس، مدیر سابق سیا بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------