سخنگوی کاخ سفید: آمریکا تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال می کند/انگلیس مدعی تلفات ۱۵ هزار نفری روسیه در اوکراین شد



  سخنگوی کاخ سفید ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کاخ سفید گفته است که ایالات متحده احتمالاً تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده احتمالاً تحریم‌های اقتصادی بیشتری را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

 

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در این ارتباط گفت: «هیچکس از تحریم‌های ما در امان نیست».

 

ساکی در مورد گزارش اخیر وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه علت عدم تحریم برخی از اعضای خانواده پوتین چه بوده است، توضیحی ارائه نداد.

 

از سوی دیگر همزمان، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا تجاوز روسیه را به عنوان یک تهدید مستقیم برای امنیت خود قلمداد می‌کند.

 

او گفت که اتحادیه اروپا مطمئن است که تجاوز غیرقابل توجیه و غیرموجه روسیه به اوکراین یک شکست استراتژیک برای مسکو خواهد بود.

 

فون در لاین که این سخنان را در جلسه افتتاحیه هفتمین دور گفتگوهای «کنفرانس شاخص دهلی نو در مورد مسائل جهانی» ایراد می‌کرد، همچنین گفت که هند و اتحادیه اروپا به حق هر کشور برای تعیین سرنوشت، حاکمیت قانون و حقوق اساسی خود احترام می‌گذارند.

 

او خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را برای کمک به اوکراین برای دستیابی به آزادی انجام خواهد داد.

 

انگلیس مدعی تلفات ۱۵ هزار نفری روسیه در اوکراین شد

وزیر دفاع انگلیس در سخنانی به برخی آمار تلفات نیروهای روسی در جریان جنگ اوکراین پرداخته است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت که حدود ۱۵ هزار سرباز روسی از زمان آغاز تهاجم به اوکراین کشته شده اند.

 

بن والاس بعد از ظهر دوشنبه در سخنانی در پارلمان انگلیس افزود که در کنار تلفات انسانی، همچنین ۲ هزار خودروی زرهی از جمله ۵۳۰ تانک منهدم یا به اسارت نیروهای اوکراینی درآمده است و روسیه بیش از ۶۰ هلیکوپتر و جت جنگنده را از دست داده است.

 

وزیر دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که لندن و متحدانش موافقت کرده‌اند که کمک‌های مرگبار نظامی بیشتری را به اوکراین بفرستند تا از این کشور در برابر تهاجم روسیه دفاع کنند. گفته شده این کمک‌ها شامل ارائه سیستم‌های دفاع هوایی و ساحلی، قابلیت‌های توپخانه و دوربرد، خودروهای زرهی و همچنین آموزش گسترده‌تر و پشتیبانی لجستیکی خواهد بود.

 

بن والاس همچنین اضافه کرده بود که روسیه نتوانست به هدف خود برای خاموش کردن پدافند هوایی اوکراین دست یابد، پس تدارکات نظامی به اوکراین را افزایش خواهیم داد و به زودی محموله موشک‌های ضد زره جاولین را به کی یف تحویل خواهیم داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------