آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

توجیه تازه اردوغان برای حمله به عراق



اردوغان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که عملیات "پنجه -قفل" که توسط ارتش ترکیه علیه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در شمال عراق انجام می‌شود، مطابق با قوانین بین المللی است.

به گزارش ایسنا به نقل از  آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه به عملیات خود علیه تروریست‌ها در خارج از کشور ادامه می‌دهد و معتقد است که امنیت از خارج از مرزهای کشور آغاز می‌شود و تا کنترل کامل مرزهای جنوبی خود به عملیات خود ادامه می‌دهیم تا هیچ تروریستی نتواند به کشور نفوذ یا از آن فرار کند.

 

وی با بیان اینکه "تعداد تروریست‌هایی که در سال ۲۰۲۲ در مرزهای جنوبی خنثی شدند به ۱۰۰۰ نفر رسیده است، از جمله تروریست‌هایی که در عملیات‌های اخیر خنثی شدند"، خاطرنشان کرد: هدف از این عملیات پاکسازی کامل منطقه زاب از وجود عناصر تروریستی است.

 

وی توضیح داد که عناصر تروریستی همیشه این منطقه را به این خاطر که نفوذ به زمین و شرایط آب و هوایی آن دشوار است، مد نظر دارند و نیروهای مسلح ترکیه در حال پاکسازی این منطقه هستند.

 

وی تاکید کرد که این عملیات مانند سایر عملیات‌های ترکیه "کاملاً مطابق" با قوانین بین المللی از منشور سازمان ملل گرفته تا توافقات دوجانبه با همسایگانش انجام میشود.

 

رئیس جمهور ترکیه عنوان داشت: ترکیه بسیار مراقب است که در جریان این عملیات به هیچ غیرنظامی یا میراث فرهنگی آسیب وارد نشود و تا به امروز مورد چنین اتهاماتی قرار نگرفته است. ترکیه از قدرت، اراده و استحکام لازم برای تامین امنیت خود برخوردار است و اجازه ایجاد کریدوری تروریستی در مرزهای جنوبی خود را نخواهد داد. دوست دارم یک بار دیگر تاکید کنم دیر یا زود این نقشه کثیف و خونین را ناکام می‌گذاریم.

 

ترکیه اخیرا عملیات نظامی موسوم به "پنجه_قفل" را علیه عناصر پ‌ک‌ک در شمال عراق آغاز کرد که با واکنش تند مقامات رسمی و سیاسی عراق مواجه شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------