چراغ سبز بایدن به تامین ۱۶۵ میلیون دلار 'مهمات غیراستاندارد'برای اوکراین/ تحریم جدید انگلیس علیه روسیه



  بایدن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دولت بایدن فروش حدود ۱۶۵ میلیون دلار "مهمات غیراستاندارد" برای نیروهای مسلح اوکراین را تایید کرد. اصطلاح "غیر استاندارد" به معنی اسلحه و مهماتی است که معمولا در آمریکا یا دیگر کشورهای عضو پیمان نظامی ناتو تولید و استفاده نمی‌شود. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این خبر کمتر از یک روز بعد از سفر وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا به کی‌یف و ملاقات آنها با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین منتشر می‌شود.

 

این فروش پیشنهادی که یکشنبه به اطلاع کنگره آمریکا رسید، شامل گلوله‌های توپ ۵۲ و ۱۵۲ میلی‌متری، گلوله‌های نارنجک‌انداز، خمپاره‌های ۱۲۰ میلی‌متری، گلوله‌های ۱۲۲ میلی‌متری برای توپخانه خودکششی Sl Gvozdika۲، راکت‌های BM-۲۱ GRAD، گلوله‌های راکت‌انداز چندگانه ۳۰۰ میلی‌متری Schmer و گلوله‌های انفجاری ۱۲۵ میلی‌متری تانک می‌شود.

 

آژانس همکاری امنیت دفاعی درباره این فروش مهمات گفت، این بسته همچنین شامل انتقال و دیگر عناصر مرتبط با حمایت لجستیکی و برنامه‌ای است.

 

این نهاد اعلام کرد، این فروش مشمول بررسی کنگره نخواهد شد، زیرا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا "مصمم است و توجیه دقیقی ارائه کرده است که یک وضعیت اضطراری وجود دارد که مستلزم فروش فوری این آیتم‌های دفاعی (و خدمات دفاعی) فوق به اوکراین در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است."

 

در این اطلاعیه آمده است: فروش پیشنهادی مذکور از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده، از طریق ارتقای امنیت یک کشور شریک که یک نیرو برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا به شمار می‌رود، حمایت خواهد کرد.

 

مهمات و تسلیحات "غیراستاندارد"، اقلامی هستند که از سوی مراکز کنترل موجودی ملی آمریکا مدیریت نمی‌شوند و آزمایش‌های ایمنی نداشته و طبقه‌بندی برای استفاده ارتش آمریکا ندارند. این دسته از مهمات همچنین شماره انبار ملی ندارند و نمی‌توان آنها را از طریق ارتش یا دیگر نهادهای وزارت دفاع آمریکا تهیه کرد.

 

لندن: صادرات کالاهایی که ممکن است علیه اوکراین استفاده شود، به روسیه ممنوع

دولت انگلیس قصد دارد صادرات محصولاتی به روسیه را ممنوع کند که ممکن است از آنها علیه مردم اوکراین استفاده شود.

به گزارش تاس، وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: انگلیس همچنین صادرات محصولات و فناوری که روسیه می‌تواند از آنها برای سرکوب مردم قهرمان اوکراین استفاده کند، ممنوع می‌کند. محصولاتی که هدف (این تحریم) قرار گرفته‌اند شامل تجهیزات رهگیری و نظارت هستند.

 

این وزارتخانه همچنین تعرفه‌ها و سهمیه‌بندی محصولات اوکراینی را لغو کرد و گفت: تعرفه گمرکی محصولاتی که از اوکراین صادر شده‌اند به صفر رسیده و سهمیه تحت توافق تجارت آزاد، حذف می‌شود تا در این زمان نیز، از اوکراین حمایت اقتصادی شود.

 

این وزارتخانه همچنین اشاره کرد که حذف تعرفه‌های گمرکی به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صورت گرفته است. بر اساس این بیانیه، اقدامات مربوط به تعرفه‌ها بخشی از حمایت اقتصادی گسترده انگلیس از اوکراین است، از جمله تضمین وامی به ارزش حدودا ۱.۲۷ میلیارد دلار.

 

این بیانیه تاکید کرد که «حذف تعرفه صادرات کلیدی اوکراین - از جمله جو، عسل، گوجه‌فرنگی کنسرو شده و طیور - به کسب‌وکارها و تولیدکنندگان اوکراینی در این برهه نیاز، کمک خواهد کرد.

 

تاسیس شورای جهانی "دوستان روسیه" با مشارکت انجمن‌های عربی و لاتین

شورای جهانی موسوم به "دوستان روسیه" با مشارکت برخی انجمن‌های عربی و لاتین تشکیل شد.

 

به گزارش سایت شبکه خبری المیادین، در نشست مجازی که با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی،‌ آکادمیک و چهره‌های اجتماعی و دیپلماتیک روسیه، کشورهای عربی، آمریکای لاتین و اروپا برگزار شد، اعلام شد که در یک ابتکارعمل مردمی، شورای جهانی دوستان روسیه تاسیس شده است.

 

ارائه‌دهندگان این ابتکارعمل تشکیل شورای جهانی دوستان روسیه اعلام کردند که هدف از ایجاد این شورا، حمایت از روسیه در برابر جنگ رسانه‌ای است که در پی عملیات نظامی این کشور در اوکراین علیه‌اش به راه افتاده است.

 

شورای یاد شده بر اساس درخواست مرکز فرهنگی روسیه و کشورهای عربی در شهر سن پترزبورگ و برخی انجمن‌های دوستی با روسیه در کشورهای عربی و آمریکای لاتین تاسیس شد.

 

شرکت‌کنندگان در نشست مجازی یاد شده توافق کردند که کمیته‌های تخصصی تشکیل شوند که هدف آنها تحریک افکار عمومی جهان، جلب حمایت‌های رسانه‌ای و شرح اهداف عملیات نظامی روسیه از جمله دفاع از دونتسک و لوهانسک و مقابله با نازی‌های جدید است.

 

این شورا قصد دارد فعالیت‌های خود را با استفاده از رسانه‌های حامی روسیه، تریبون‌های شبکه‌های اجتماعی، برخی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در تمامی کشورهای شرکت‌کننده در کمیته‌های حمایت و دوستی و نیز هماهنگی از طریق شورای جهانی دوستان روسیه تبلیغ کند.

 

شورای یاد شده در گام اول، کانالی را در شبکه اجتماعی تلگرام راه‌اندازی کرد و نیز حساب‌های کاربری را در دیگر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------