جانسون: نگران استفاده احتمالی پوتین از سلاح هسته‌ای نیستم



 بوریس جانسون,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت که نگران استفاده احتمالی ولادیمیر پوتین از سلاح هسته‌ای نیستم چرا که انتظار ندارم رئیس جمهور روسیه از سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای در اوکراین استفاده کند.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، جانسون در یک مصاحبه با شبکه "تاک تی وی" انگلیس در پاسخ به این پرسش که آیا از استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای در صورت شکست پوتین در عملیات‌های کنونی در اوکراین نگران هستید؟،  گفت: من چنین نگرانی ندارم. 

 

وی افزود: پوتین فضای سیاسی برای عقب نشینی و خروج از اوکراین را دارد. 

 

جانسون توضیح داد: رئیس جمهور روسیه می‌تواند در مرحله‌ای به مردم روسیه بگوید که عملیات نظامی ما در اوکراین به اهداف خود رسیده است و ما مجبور بودیم برای حمایت از حقوق افراد خاص، اقدامات خاصی انجام دهیم و اکنون به این اهداف دست یافته‌ایم. 

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که بازدارندگی هسته‌ای موضع اصولی روسیه است، اما وی افزود: خطر جدی و واقعی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

به گزارش ایرنا، دیمیتری پولیانسکی معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه کمیسیون خلع سلاح گفت که بر خلاف گمانه زنی‌ها، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای فقط در واکنش به استفاده از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی علیه مسکو و متحدانش است. 

 

دیپلمات ارشد روس گفت: این معیارها به هیچ وجه نمی‌تواند برای سناریویی که در حال حاضر در اوکراین در حال رخ دادن است، اعمال شود. علاوه بر این، روسیه قاطعانه به این اصل پایبند است که هیچکس در جنگ هسته‌ای پیروز نیست و نباید چنین جنگی به راه بیفتد. 

 

حدود ۳ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد و سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

 

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------