آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

کمک نظامی۴۵۰ میلیون پوندی انگلیس به اوکراین/ کرملین: پوتین برنامه‌ای برای دیدار با ماکرون ندارد



جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
«جیز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه تائید کرد که این کشور از آغاز جنگ اوکراین ۴۵۰ میلیون پوند کمک نظامی به این کشور اختصاص داده است.

 به گزارش ایرنا، هیپی در پاسخ به سووال «لیلا موران» نماینده حزب لیبرال دمکرات که درباره جزئیات کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین پرسید گفت که به دلیل حساسیت تحولات جنگ در این کشور، امکان ارائه جزئیات نیست اما در کل بالغ بر ۴۵۰ میلیون پوند به اوکراین کمک شده است.

 

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

 

بن والاس وزیر دفاع انگلیس دو روز پیش با ایراد سخنانی در مجلس گفت که این کشور تاکنون ۵ هزار موشک‌ ضد تانک و ۵ سامانه پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار داده و قصد دارد تا تعدادی خودروی زرهی برای شلیک موشک‌های ضد هوایی به این کشور  ارسال کند.

 

والاس با بیان این ادعا که جنگ اوکراین چهره واقعی رئیس جمهوری روسیه را برای اروپایی‌ها برملا ساخت مدعی شد: «پوتین  قصد دارد تا مردم اوکراین را نابود کند و ما نباید بگذاریم او به اهدافش برسد»

 

این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده و نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد. طبق گزارش‌ها، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

 

وزیر امور خارجه انگلیس امروز از کشورهایی که به گفته او مخالف تهاجم روسیه به اوکراین هستند خواست حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کنند.

 

وی گفت؛ اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جنگ موفق شود، رنج و عواقب وحشتناک بیشتر در سراسر اروپا و جهان ایجاد خواهد شد. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. بنابراین باید برای جنگ طولانی آماده باشیم و حمایت خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

 

لیز تراس عنوانن کرد: ما باید سلاح‌های سنگین، تانک‌ و هواپیما در اختیار اوکراین قرار دهیم و موجودی‌های خود را به دقت بررسی کرده و تولید خود را افزایش دهیم.

 

کمک های مالی و نظامی دولت استرالیا به اوکراین

دولت استرالیا اعلام کرد که تجهیزات توپخانه و مهمات سنگین به ارزش ۲۶.۷ میلیون دلار استرالیا (۱۹.۱ میلیون دلار آمریکا) به اوکراین ارسال خواهد کرد.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه «سیدنی هرالد» استرالیا، بنا به درخواست مقام‌های «کی یف» کانبرا ۶ فروند «هویتزر M۷۷۷» کالیبر ۱۵۵ میلی متر با برد شلیک تا ۳۰ کیلومتر و همچنین مهمات به اوکراین ارسال می کند.

 

بدین ترتیب کل پولی که دولت استرالیا برای خرید تسلیحات به اوکراین اختصاص می دهد، به بیش از ۲۲۵ میلیون دلار استرالیا (۱۶۱.۶ میلیون دلار آمریکا) می رسد. همچنین تاکنون کل مبلغی که کانبرا برای کمک های بشردوستانه به شهروندان اوکراینی و خرید دارو و کالاهای اساسی برای آوارگان داخلی در نظر گرفته، به ۶۵ میلیون دلار استرالیا (۴۶.۶ میلیون دلار) رسیده است.

 

پیشتر «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا اعلام کرد ۴ میلیون دلار در اختیار صندوق امانت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از تجهیزات نظامی غیر مرگبار و حمایت‌های دارویی اوکراین قرار می گیرد.

 

روسیه ۲۸۴ نماینده مجلس عوام انگلیس را تحریم کرد

به گزارش ایسنا به نفل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه ۲۸۷ نماینده مجلس عوام بریتانیا را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در واکنش به تصمیم دولت بریتانیا در ۱۱ مارس مبنی بر گنجاندن ۳۸۶ قانونگذار دومای دولتی مجلس فدرال فدراسیون روسیه در فهرست تحریم‌ها، بر اساس رفتار متقابل، وزارت خارجه محدودیت‌های شخصی اعمال می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که در مورد ۲۸۷ نماینده مجلس عوام پارلمان بریتانیا تحریم‌هایی اعمال می‌شود، افراد تحریم شده اجازه ورود به روسیه را ندارند زیرا آنها در اعمال تحریم های ضد روسیه توسط بریتانیا مشارکت فعال داشتند.

 

کرملین: پوتین برنامه‌ای برای دیدار با ماکرون ندارد

دفتر رسانه‌ای کرملین اعلام کرد که هیچ‌گونه برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور روسیه با همتای فرانسوی خود در روسیه، وجود ندارد.

 

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیه الیوم،‌ دفتر اطلاع رسانی کرملین، امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای دیدار با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود، ندارد.

 

این درحالی است که ماکرون قبل از پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، اعلام کرده بود که در حال برنامه ریزی برای سفر به روسیه و دیدار با پوتین پس از اتمام فرآیندهای انتخابات در فرانسه است.

 

پیش از این، رئیس جمهور روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، سه‌شنبه در حالی برای گفت‌وگو درباره حمله روسیه به اوکراین با یکدیگر دیدار کردند، که تلاش‌های مکرر گوترش برای برقراری آتش‌بس تا بحال با شکست مواجه شده است.

 

ژاپن سفر بدون ویزا با روسیه را تعلیق می‌کند

دولت ژاپن تصمیم گرفته است امکان تبادلات بدون نیاز به ویزا با روسیه را به مدت نسبتا زیادی تعلیق کند، از جمله سفر شهروندان ژاپن به جزایر مورد مناقشه کوریل.

جنگ اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن جزایر ایتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای را «قلمرو شمالی» خود می‌داند و یک معاهده تجاری و مرزی دوجانبه در سال ۱۸۵۵ را مبنای این ادعای خود می‌داند.

 

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: با توجه به وضعیت فعلی، دولت و سازمان‌ها مجبور شدند تصمیم به تعویق تبادلات با چهار جزیره شمالی در سال جاری بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------