آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

انهدام ۱۰۰۰ تانک روسی توسط ارتش اوکراین/ شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه عقب‌نشینی از اوکراین است



 تانک روسی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور اوکراین گفت ارتش این کشور تاکنون ۱۰۰۰ تانک روسی را منهدم کرده است.

 به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، زلنسکی در گزارشی به ملت خود گفت ارتش تاکنون ۱۰۰۰ دستگاه تانک، حدود ۲۰۰ فروند هواپیما و تقریبا ۲۵۰۰ خودروی زرهی جنگی را منهدم کرده است.

 

وی افزود با وجود این میزان خسارت، نیروهای روس همچنان تجهیزات برای انجام حملات بیشتر دارند.

 

زلنسکی تاکید کرد البته اشغالگران هنوز در انبارهای خود سلاح دارند. آنها هنوز موشک‌هایی برای حمله به خاک ما دارند اما جنگ روسیه را چنان تضعیف کرده که آنها مجبورند برای رژه نظامی در مسکو از تجهیزات کمتری استفاده کنند.

 

روسیه قصد دارد رژه سنتی روز پیروزی خود را در ۹ ماه می به مناسبت تسلیم شدن آلمان به شوروی در جنگ دوم جهانی در میدان سرخ برگزار کند.

 

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت روسیه از آغاز تهاجم به این کشور بیش از ۲۳ هزار تن از نیروهای خود را از دست داده است.{سی ان ان نمی‌تواند این ادعا را تایید کند}

 

گفتنی است روسیه به طور پراکنده آمار تلفات خود را منتشر می‌کند که معمولا پایین بوده و ناظران آن را کم و نادرست می‌دانند.

 

چند روز پیش دو مقام ارشد ناتو تعداد سربازان کشته شده روس در اوکراین را بین ۷ تا ۱۵ هزار تن تخمین زدند.

 

آمریکایی‌ها نیز تلفات را ۷ تا ۱۴ هزار روس اعلام کردند.

 

اوایل ماه جاری بود که پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه با اسکای نیوز به طور ضمنی اذعان کرد روسیه متحمل تلفات قابل توجه در اوکراین شده و آن را تراژدی بزرگ برای این کشور خواند.

 

بربوک: شرط لغو تحریم‌ها علیه روسیه عقب‌نشینی از اوکراین است

وزیر خارجه آلمان خروج کامل نیروهای روسیه از اوکراین را پیش‌شرط برقراری صلح پایدار در اروپا و لغو تحریم‌ها عنوان کرد. پس از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین کشورهای غربی تحریم‌های شدیدی علیه مسکو اعمال کردند.

 

 آنالنا بربوک,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش دویچه وله، آنالنا بربوک، وزیر خارجه دولت فدرال آلمان از روسیه خواست نیروهای خود را به طور کامل از اوکراین خارج کند و تحقق این درخواست را پیش‌شرط برداشته شدن تحریم‌ها عنوان کرد.

 

سیاستمدار حزب سبزها در گفت‌وگویی با نشریه "بیلد ام زونتاگ" که اول ماه مه منتشر شد تاکید کرد عقب‌نشینی کامل نظامیان روسیه پیش‌شرط برقراری یک صلح پایدار در اروپاست و برای دولت آلمان آشکار است که برداشته شدن تحریم فقط زمانی ممکن خواهد بود که روسیه تمام نیروهایش را از اوکراین خارج کند.

 

او تاکید کرد برقراری صلح با شرط‌هایی که مسکو مایل به تحمیل آنها است برای اوکراین و برای اروپا امنیت مطلوب را به ارمغان نمی‌آورد.

 

شرط‌های مسکو؛ دعوت به جنگی جدید

به گفته بربوک شرط‌های روسیه در بدترین حالت دعوت به یک جنگ جدید است که می‌تواند نزدیک‌تر به مرزهای آلمان رخ دهد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر اوکراین شرط‌های روسیه را بپذیرد این کشور آماده است عملیات نظامی خود را به سرعت پایان دهد.

 

به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه که سال ۲۰۱۴ اشغال شد و رسمیت استقلال دو جمهوری خودخوانده دونسک و لوهانسک که جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو بر آنها تسلط دارند از جمله این شرط‌ها هستند.

 

مسکو همچنین از اوکراین خواسته فعالیت‌های نظامی خود در برابر تهاجم روسیه را متوقف کند و با اصلاح قانون اساسی از خواست عضویت در هر ائتلافی صرف‌نظر کند.

 

روسیه تمایل کی‌یف به عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و گسترش نفوذ این پیمان در شرق اروپا را تهدیدی علیه امنیت خود ارزیابی می‌کند.

 

وزیر خارجه آلمان می‌گوید باید کمک کرد که اوکراین چنان قدرتمند شود که خود درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد. او افزود این شهروندان اوکراینی هستند که در این جنگ قربانی می‌شوند و ظلم و حاکمیت خشونت‌آمیز اشغالگران روسی آنها را تهدید می‌کند.

 

فرمان حمله پوتین، نابودی نظم صلح اروپا

او خاطر نشان کرد به همین دلیل هیچ کس حق ندارد برای شهروندان اوکراینی تعیین تکلیف کند و هدف آلمان و کشورهای اروپایی در جنگ اوکراین برقراری صلح برای مردم این کشور و همه شهروندان اروپا است.

 

آنالنا بربوک با اشاره به فرمان رئیس جمهوری روسیه برای آغاز لشکرکشی به اوکراین در ۲۴ فوریه گفت ولادیمیر پوتین با این فرمان نظم صلح اروپا را به گونه‌ای برگشت‌ناپذیر متلاشی کرد و راهی برای بازگشت به پیش از این تاریخ وجود ندارد.

 

بربوک می‌گوید دیگر نمی‌توان فقط به وعده‌های پوتین اعتماد کرد و به همین دلیل اکنون لازم است به اوکراین یاری رساند تا در برابر تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کرده و در آینده قادر باشد در مقابل هر حمله‌ای از خود حفاظت کند.

 

بربوک به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" گفت تنها زمانی که همه در اروپا بپذیرند که در یک جنگ هیچ کشوری پیروز نخواهد بود و همه در نهایت بازنده هستند، بار دیگر یک صلح واقعی برقرار می‌شود.

 

پس از تجاوز روسیه به اوکراین کشورهای غربی تحریم‌های گسترده و شدیدی علیه روسیه اعمال کردند که به باور کارشناسان پیامدهای مخرب آن روز به روز آشکارتر می‌شود.

 

روسیه تا کنون به پیش‌شرط کشورهای غربی برای برداشته شدن تحریم‌ها پاسخ مثبتی نداده و بر شدت حمله‌های خود بر مناطق شرقی و جنوبی اوکراین افزوده است.

 

با این حال شواهد حاکی است که مسکو پس از بیش از دو ماه از آغاز تجاوز به خاک اوکراین هنوز به مهم‌ترین هدف‌های خود دست نیافته و توان دفاعی نیروهای اوکراینی با افزایش کمک‌های تسلیحاتی غرب رو به افزایش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------