نماینده کنگره آمریکا قطعنامه دخالت نظامی در اوکراین را ارائه کرد



 کنگره آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آدام کینزینگر نماینده کنگره آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرد که به دولت اجازه می دهد تا از نیروهای مسلح ایالات متحده برای دفاع از اوکراین استفاده کند.

به گزارش ایرنا، طبق پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط نماینده ایالت ایلینوی در کنگره، اگر روسیه از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای علیه اوکراین استفاده کند، آمریکا اجازه دخالت نظامی در این کشور را خواهد داشت.

 

آدام کینزینگر در پیام توییتری نوشت: من این قطعنامه AUMF (مجوز استفاده از نیروی نظامی) را به عنوان یک خط قرمز واضح معرفی می کنم، بنابراین اگر روسیه از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی ویا هسته ای استفاده کند، دولت می تواند اقدامات مناسب انجام دهد.

 

کینزینگر در ادامه نوشت: ما باید از انسانیت دفاع کنیم و در کنار متحدان خود بایستیم.

 

در صورت تصویب این قطعنامه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه خواهد داشت تا از نیروهای مسلح کشور خود برای پاسخ به سناریویی که در آن مسکو از سلاح های کشتار جمعی علیه کی یف استفاده می کند، برخوردار شود.

 

تاکنون دولت بایدن احتمال اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین را به شدت رد کرده است. واشنگتن بارها تاکید کرده است که چنین سناریویی منجر به درگیری نظامی مستقیم روسیه و ناتو خواهد شد.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که مسکو کسی را به جنگ هسته ای تهدید نمی کند و کشورهای غربی هستند که شروع به صحبت در این مورد می کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------