آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن از سیاست درهای باز ناتو حمایت کرد/پوتین با شورای امنیت کشورش جلسه گذاشت



ناتو و حق فنلاند و سوئد ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با رهبران سوئد و فنلاند درباره همکاری های دفاعی و امنیتی گفتگو و از سیاست درهای باز ناتو حمایت کرد.

 جو بایدن روز جمعه به وقت محلی  با ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد و ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند گفتگو کرد تا در مورد همکاری نزدیک دفاعی و امنیتی بین این سه کشور و همچنین تلاش های مربوطه در جهت تقویت امنیت ترانس آتلانتیک رایزنی کند.

 

 بایدن بر حمایت خود از سیاست درهای باز ناتو و حق فنلاند و سوئد برای تصمیم گیری درباره آینده، سیاست خارجی و ترتیبات امنیتی خود تاکید کرد.

 

 رهبران سه کشور همچنین در مورد همکاری نزدیک بین کشورهای خود در مورد موضوعات جهانی، بر اساس ارزش ها و منافع مشترک بحث کردند.

 

 آنها همچنین تعهد مشترک خود را به ادامه هماهنگی در حمایت از اوکراین و مردم آن تکرار کردند.

 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناتو یک اتحاد دفاعی است نه تهاجمی. و فنلاند و سوئد نیز دو متحد نزدیک آمریکا هستند.

 

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: هیچ قصد خصمانه ای از سوی آمریکا و ناتو علیه روسیه وجود ندارد اما ولادیمیر پوتین باعث بروز این مسائل و سبب شده است حمایت مردم این کشور از عضویت در ناتو افزایش یابد.

 

کاخ سفید پیش از این نیز اعلام کرده بود  واشنگتن از سیاست درهای باز ناتو حمایت می کند.

 

"آن لینده" وزیر خارجه سوئد گفته است که کشورش ضمانت هایی را از آمریکا دریافت کرده مبنی بر این که در زمان بررسی تقاضای این کشور برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سوی ۳۰کشور عضو این ائتلاف، مورد حمایت آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

سوئد و کشور همسایه فنلاند در طول جنگ سرد در خارج از ائتلاف ناتو ماندند.

 

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت که این کمیته " بررسی سریع" عضویت فنلاند و سوئد در ناتو در صورت تصمیم این دو کشور برای حضور در این ائتلاف نظامی را آغاز خواهد کرد.

 

حداقل دو سوم سنای آمریکا  باید به عضویت کشورهای جدید در ناتو رأی  مثبت دهند.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور  روز شنبه برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو با موضوع واکنش به جنگ اوکراین به آلمان سفر خواهد کرد.

 

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان ماه گذشته وزرای خارجه ناتو را برای یک نشست غیررسمی در برلین دعوت کرد.

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو می گوید  که هر گونه روند  عضویت " بدون مشکل و سریع" خواهد بود و از عضویت فنلاند در این ائتلاف استقبال خواهد شد.

 

فنلاند و سوئد قرار است در روزهای آینده اعلام کنند که آیا نامزد پیوستن به ناتو هستند یا خیر؟ به احتمال بسیار زیاد پاسخ فنلاند مثبت خواهد بود اما سوئدی‌ها هنوز تردیدهایی دارند.

 

 سخنگوی کرملین تاکید کرده است که الحاق فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به طور قطع یک تهدید برای امنیت روسیه محسوب خواهد شد.

 

پوتین با شورای امنیت کشورش جلسه گذاشت

رئیس جمهور روسیه در شورای امنیت مسکو مسئله تصمیم فنلاند و سوئد جهت عضویت در ناتو را به بحث گذاشت.

 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف نظامی ناتو را با شورای امنیت روسیه مورد بحث و گفتگو قرار داده است.

 

این در حالی است که سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند هم در پیامی توییتری اعلام کرده بود که در تماسی تلفنی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد، گام‌های بعدی فنلاند برای عضویت در ناتو را مورد بحث و گفتگو قرار داده است.

 

تماس تلفنی رئیس جمهور فنلاند پس از آن صورت می‌گیرد که وی روز پنجشنبه به همراه «سانا مارین» نخست وزیر این کشور بر ضرورت پیوستن هر چه زودتر این کشور به ناتو تاکید کردند.

 

آسوشیتدپرس: گفت وگوی وزرای دفاع آمریکا و روسیه هیچ نتیجه مثبتی نداشت

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که گفت وگوی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با سرگئی شویگو همتای روس یک ساعت به طول انجامید اما هیچ مسأله ای از جنگ اوکراین را حل نکرد.

 

ناتو و حق فنلاند و سوئد ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز جمعه پس از ماه ها امتناع از تماس مستقیم سرانجام با لوید آستین همتای آمریکایی خود گفت و گو کرد اما مقامات اعلام کردند که به نظر نمی رسد این تماس نشان دهنده تغییری در جنگ مسکو در اوکراین باشد.

 

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گفت: در حالی که آستین معتقد است گفتگوی یک ساعته در تلاش برای باز نگه داشتن خطوط ارتباطی مهم بوده است اما نتوانست هیچ مسئله حادی را حل کند یا به هیچ تغییری در آنچه روس ها انجام می دهند یا می گویند، منجر نشد.

 

برقراری این تماس - که به درخواست پنتاگون صورت گرفت بالاترین سطح تماس دولت آمریکا با یک مقام روسی از زمان آغاز جنگ اوکراین در اواخر فوریه به حساب می آید، طی چند ماه گذشته، مقامات پنتاگون بارها گفته‌اند که رهبران روسیه از تماس‌های آستین و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش خودداری کرده‌اند.

 

به دنبال برقراری تماس میان وزرای دفاع آمریکا و روسیه، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، انتظار می رود که مارک میلی نیز بتواند با همتای خود ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل روسیه تماس برقرار کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------