آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

هشدار آمریکا به بانک‌های خارجی درباره تحریمها علیه روسیه/ طرح بسته ششم تحریم های روسیه در حال بررسی



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌های خارجی را تهدید کرد در صورت کمک به روسیه برای فرار از تحریم‌ها، دسترسی خود را به بازارهای آمریکا و اروپا از دست خواهند داد.

 دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا از بانک‌های بین‌المللی خواسته است به روسیه برای فرار از تحریم‌ها کمک نکنند.

 

دولت آمریکا هشدار داده است شرکت‌ها در صورت حمایت از طرف‌ها یا الیگارش های تحریم شده روسی، دسترسی خود را به بازارها در آمریکا و اروپا از دست خواهند داد.

 

"آدیویل آدیمو" معاون وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی پیامدهای حمایت از روسیه برای نادیده گرفتن تحریم ها علیه این کشور را در دیدارهایی خصوصی با نمایندگان بانک‌های بین‌المللی در نیویورک بیان کرد.

 

آدیمو خطاب به نمایندگان این بانک‌ها گفت  چنانچه یک موسسه مالی در کشوری مستقر باشد که روسیه را تحریم نکرده ، در صورت نقض محدودیت‌های اعمال ‌شده از سوی آمریکا و اروپا با پیامدهای سنگینی مانند قطع دسترسی به نظام مالی غرب مواجه خواهد شد.

 

این مقام خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه ای اظهار داشت: اگر کسی اقدام به حمایت مادی از یک فرد یا سازمان تحریم‌ شده کند، می‌توانیم نظام تحریم‌های خود را گسترش دهیم و از ابزارهای خود برای هدف قرار دادن او نیز استفاده کنیم.

 

 وی خطاب به بانک های مستقر در کشورهایی که علیه روسیه اقدام نکرده اند، آنها را تهدید کرد اگر اقدامی انجام دهند که نقض تحریم‌های واشنگتن باشد، آمریکا و متحدانش آماده اقدام هستند.

 

نماینده اتحادیه اروپا: طرح بسته ششم تحریم های روسیه در حال بررسی است

  اوگو آستوتو سفیر اتحادیه اروپا در هند گفت که این اتحادیه در حال رایزنی درباره اعمال بسته ششم تحریم ها علیه روسیه و خواستار خروج نیروها از اوکراین است.

 

به گزارش ایرنا، آستوتو سفیر اتحادیه اروپا در هند به شبکه اخبار بین المللی آسیا گفت: ما تا کنون پنج بسته تحریمی را اعمال کردیم و در حال رایزنی بر سر بسته ششم هستیم، این تحریم ها بی سابقه هستند.

 

آستوتو در ادامه افزود: بسیار مهم است که آنها (تحریم ها) طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند و تحریم های مالی وجود دارد، لیستی از شخصیت های مسئول تجاوز وجود دارد.

 

سفیر اتحادیه اروپا در هند در تشریح بسته ششم تحریم ها گفت: ما ممنوعیت حمل و نقل هوایی از روسیه را داریم و در حال بررسی گزینه های دیگر هستیم و هدف متوقف کردن خصومت های جنگی و خروج نیروهای روسیه است.

 

وی همچنین اقدام روسیه در اوکراین را تجاوز غیر قابل توجیه و غیرموجه به همسایه صلح آمیز خواند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------