آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

بیانیه رسمی کره‌شمالی درباره آزمایش اتمی



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کره شمالی

کره شمالی اعلام کرد که آزمایش هسته ای جدید خود را در پاسخ به سیاست های خصمانه آمریکا انجام داده که به همراه متحدانش حاضر به پذیرش این موضوع که پیونگ یانگ کشوری هسته ای، دارای حق حاکمیت و حق دفاع از خود است، نیستند.

کره شمالی همچنین این آزمایش را مشتی محکم از سوی مردم و حزب حاکم کارگر به آمریکا و نیروهای خصم دانسته که با تحریم ها، فشارها و تهدیدهای فزاینده خود سعی در تحت فشار گذاشتن کشور داشته اند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی همچنین تاکید کرده است: تسلیحات هسته ای و برنامه اتمی نظامی خود را از لحاظ کمی و کیفی تقویت خواهد کرد تا بتواند از حق هویت و صلح منطقه ای که تهدیدهای فزاینده آمریکا به جنگ هسته ای آن را به خطر انداخته است، حراست کند.

این مطالب بخشی از بیانیه ای است که در پی انجام آزمایش پنجم هسته ای کره شمالی این کشور روز شنبه منتشر شده و در آن آمده است دانشمندان و متخصصان این کشور یک کلاهک هسته ای مدل جدید را که خود تولید کرده بودند طبق برنامه حزب حاکم کارگر دیروز (جمعه) آزمایش کردند.

بیانیه می افزاید که کمیته دائمی حزب حاکم به آنان تبریک گفته و اعلام می کند که آزمایش با موفقیت صورت گرفته است.

در این بیانیه که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده، آمده است: این آزمایش نهایتا ساختار و مشخصات یک کلاهک هسته ای را در اختیار ما قرار داد. کلاهک های هسته ای که بتوان روی راکت های بالستیک راهبردی واحدهای موشکی و توپخانه « هوا سونگ » نصب کرد و در اختیار ارتش قرار داد.

بیانیه تصریح می کند که کشور کره شمالی از طریق این آزمایش محاسبات تازه ای بدست آورد و به این نتیجه رسید که چه میزان مواد هسته ای برای کلاهک ها مورد استفاده خواهد بود و قدرت آنها دقیقا چه مقدار است و چگونه باید از آنها برای کارآمدتر شدن با کارآیی بالاتر استفاده کرد.

در این بیانیه به نگرانی چین و ژاپن در باره تشعشعات هسته ای هم اشاره شده و آمده است که بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این آزمایش باعث نشت رادیو اکتیو نشده و هیچ عارضه نامناسب زیست محیطی و آب و هوایی برجای نگذاشته است.

در پایان این بیانیه پیونگ یانگ اضافه می کند که این آزمایش از این پس به کشور امکان می دهد بر اساس اراده خود کلاهک های هسته ای در اندازه های مختلف تولید کرده و یا کلاهک هایی با قدرت تهاجمی و انفجاری بالا اما سبک تر و کوچکتر بسازد و آن را بر روی موشک هایش نصب کند.


کره شمالی صبح دیروز (جمعه) پنجمین آزمایش هسته ای و دومین آزمایش هسته ای خود را در سالجاری میلادی انجام داد که منابع نظامی کره جنوبی و آمریکا آن را با یک زمین لرزه 5.3 دهم ریشتری برابر دانسته اند.

این کشور کشور پیشتر و در سالهای 2006، 2009 ،2013 و ماه ژانویه سال 2016 به ترتیب دست به انجام آزمایش هسته ای زده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------