ابداع فناوری جدید برای رصد احتمال سکته مغزی



سکته مغزی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک تیم تحقیقاتی به روش جدیدی دست یافته است که امکان تشخیص احتمال وقوع سکته مغزی ناشی از تنگ شدن شریان‌های گردن را فراهم می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی اکسپرس، با گذشت زمان، رسوبات چربی روی دیواره رگ‌ها در ناحیه گردن ایجاد می‌شود که باعث باریک شدن این رگ ها، ایجاد لخته خونی و مسدود شدن راه خون رسانی به مغز شده و هشدار می‌دهد که احتمال "سکته مغزی ایسکمیک" وجود دارد.

 

گزارش شده است که حدود ۸۷ درصد از موارد وقوع سکته به این مشکل سلامتی مربوط می‌شود.

 

این مطالعه که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در "مجله انجمن قلب آمریکا" منتشر شده، با استفاده از برنامه‌هایی برای بزرگ‌نمایی حرکت و اندازه‌گیری وضوح تصویر در کلیپ‌های ویدئویی، هرگونه تغییر ریز در سطح پوست شرکت کنندگان را هنگام گرفتن عکس با گوشی هوشمند خود رصد کرده است.

 

هسین لی کائو، سرپرست تیم مطالعه ومتخصص قلب و عروق در بیمارستان ملی دانشگاه تایپه، پایتخت تایوان می‌گوید: "بین ۲ تا ۵ درصد از سکته‌های مغزی که هر ساله رخ می‌دهند، با هیچگونه علامت قبلی همراه نبوده و از این رو ابداع فناوری‌های جدید برای رصد موارد احتمالی به شکل بهتر ضروری است.

 

کائو توضیح می‌دهد که سرخرگ‌های گردن مستقیماً زیر پوست قرار دارند و بنابراین تغییر در جریان خون درون آن‌ها را می‌توان در قسمت بیرونی پوست تشخیص داد، اما این تغییرات آنقدر ظریف هستند که نمی‌توان با چشم غیرمسلح مشاهده کرد.

 

محققان بر این باورند که تجزیه و تحلیل ویدئو‌های ضبط شده توسط گوشی‌های هوشمند یک روش ساده، آسان و غیر تهاجمی است و می تواند فرصت بهتری برای تشخیص زودهنگام خطرات سکته مغزی ارائه کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------