آلودگی هوا موجب تغییر میکروبیوم روده نوزادان می شود



میکروبیوم روده نوزادان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بر اساس تحقیقات جدید، میزان بالای آلودگی هوا در شش ماه اول زندگی می‌تواند بر کلونی باکتری های روده نوزادان تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به آلرژی، چاقی، دیابت و مشکلات رشد مغز را افزایش دهد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گفتند مطالعه جدید آنها اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین آلاینده‌های استنشاقی ناشی از ترافیک، آتش سوزی‌های جنگلی، صنعت و سایر منابع را با تغییرات در باکتری‌های روده نوزادان موسوم به میکروبیوم نشان می‌دهد.

 

«تانیا آلدریت»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلرادو، گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، حتی در دوران نوزادی، ممکن است میکروبیوم های روده را تغییر دهد و پیامدهای مهمی برای رشد و نمو داشته باشد.»

 

تیم تحقیق در این مطالعه، از توالی ژنتیکی برای تجزیه و تحلیل نمونه‌های مدفوع ۱۰۳ نوزاد استفاده کرد.

 

محققان همچنین از آدرس‌های خیابان و داده‌های کیفیت هوای دولت فدرال ایالات متحده برای تخمین قرار گرفتن نوزادان در معرض آلاینده‌های ذرات ریز PM۲.۵ و PM۱۰ و دی اکسید نیتروژن، گازی که عمدتاً از خودروها ساطع می‌شود، استفاده کردند.

 

نوزادانی که در معرض میزان بالاتری از آلودگی هوا بودند، باکتری‌های بیشتری در روده خود داشتند که با التهاب مرتبط بود، و خطر ابتلاء به بیماری را افزایش می‌داد.

 

به گفته محققان، نوزادان با باکتری‌های کمی در روده متولد می‌شوند. باکتری‌های که بر اشتها، حساسیت به انسولین، ایمنی، خلق و خو، تفکر و حتی بیماری‌های مزمن تأثیر می‌گذارند، می‌توانند در چند سال اول زندگی ایجاد شوند و تحت تأثیر محیط قرار می‌گیرند.

 

محققان دریافتند نوزادانی که بیشترین قرارگیری در معرض PM۲.۵ را داشتند، ۶۰ درصد کمتر دارای یک باکتری مفید به نام فاسکولارکتوباکتریوم بودند. این باکتری برای کاهش التهاب، حمایت از سلامت دستگاه گوارش و کمک به رشد مغز شناخته شده است.

 

در همین حال، نوزادانی که بیشترین قرارگیری در معرض PM۱۰ را داشتند، ۸۵ درصد بیشتر دارای میکروارگانیسم Dialister بودند. این باکتری با التهاب مرتبط است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------