افزایش ریسک بیش فعالی در کودکان زنان مبتلا به دیابت بارداری



بیش فعالی در کودکان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بر اساس تحقیقات جدید، احتمال ابتلا به اختلال بیش فعالی در کودکان زنان مبتلا به دیابت بارداری و چاقی در مقایسه با زنانی که مادرانشان چاقی نداشتند، دو برابر بیشتر است.

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، به گفته محققان، یک عامل خطر اصلی ابتلاء به اختلال بیش فعالی در کودکان، چاقی مادر است. تقریباً ۳۰ درصد از زنان در اولین ویزیت با پزشک در دوران بارداری چاقی دارند و این رقم در زنان مبتلا به دیابت بارداری به ۴۷ درصد افزایش می‌یابد. افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری در این جمعیت یک عامل خطر برای ابتلاء کودکان به اختلال بیش فعالی است.

 

«ورونیکا پریا»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان دانشگاهی موتوآتراسا در بارسلون اسپانیا، گفت: «مطالعه ما نشان داد که زنان باردار مبتلا به چاقی و دیابت بارداری دارای فرزندانی با اختلالات سلامت روانی طولانی مدت مانند اختلال بیش فعالی هستند. زمانی که این زنان در دوران بارداری وزن مناسبی داشتند، این ارتباط وجود نداشت.»

 

محققان ۱۰۳۶ کودک متولد شده از زنان مبتلا به دیابت بارداری را مورد مطالعه قرار دادند. ۱۳ درصد از این کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شدند.

 

محققان دریافتند فرزندان زنان مبتلا به دیابت بارداری و چاقی در مقایسه با کودکانی که از مادران بدون چاقی متولد شده بودند، دو برابر بیشتر در معرض اختلال بیش فعالی بودند.

 

محققان این ارتباط را تنها در زنان مبتلا به دیابت بارداری، چاقی و افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری پیدا کردند. اگر میزان وزنی که این زنان در دوران بارداری به دست آورده بودند در محدوده طبیعی باشد، محققان خطر اختلال بیش فعالی را در کودکان شأن مشاهده نکردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------