وزیر بهداشت: روند ابتلا به آنفلوانزا در کشور افزایشی شده است



وزیر بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش رعایت مواد بهداشتی ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور روند صعودی دارد.

به گزارش صدا و سیما، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در سفر به قم و پس از دیدار با مراجع تقلید در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در روز‌های گذشته ابتلا و سرایت بیماری کرونا روند کاهشی پیدا کرده و به دنبال آن رعایت شیوه نامه‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیز در بین مردم کاهش یافته است.

 

وی افزود: کاهش استفاده از ماسک در بین مردم باعث شده است تا روند ابتلا به بیماری آنفلوانزا افزایش یابد.

 

دکتر عین‌اللهی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته روند ابتلا به بیماری آنفلوانزا در فصل سرما کاهش داشته است، افزود: در زمان شیوع کرونا همه مردم از ماسک استفاده می‌کردند و همین موضوع مانع از شیوع و گسترش آنفلوانزا در ۲ سال گذشته شده بود.

 

وزیر بهداشت در خصوص تامین واکسن آنفلوانزا نیز افزود: در این زمینه مشکلی از نظر تامین واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و مردم می‌تواننند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن را تهیه کنند.

 

دکتر عین اللهی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن در بین افراد مسن، بیماران قلبی و دیابتی، گفت: این روز‌ها زمان مناسبی برای تزریق واکسن است و مردم تا ۲ هفته آینده می‌توانند برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا واکسن را تهیه و تزریق کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی‌ها و افزایش تردد‌ها و کاهش استفاده از ماسک شاهد افزایش روند ابتلا به ویروس آنفلوانزا در جامعه هستیم و در این روز‌ها به خصوص در بین کودکان ابتلا به آنفلوانزا افزایش یافته است که باید نکات بهداشتی لازم مانند استفاده از ماسک در بین مردم افزایش یابد.

 

دکتر عین اللهی در خصوص سفر یک روزه به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید نیز گفت: ما نیازمند نصایح و دستورات مراجع محترم هستیم و در حوزه پزشکی در همه مراحل نیاز است دستورات و فتوا‌های را رعایت کنیم و امیدواریم این سفر‌ها ادامه یابد و بیشتر استفاده کنیم.

 

وزیر بهداشت افزود: مراجع بر اهمیت جامعه نخبگانی در موضوع بهداشت و درمان تاکید داشتند و امروز ما باید قدر و ارزش جامعه نخبگانی را بدانیم و نخبگان نیز ارزش و قدر مردم و کشور را باید بدانند و علم و دانش خود را برای رفع مشکلات جامعه به کار ببندند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------