زمان، مهم‌ترین عامل برای نجات بیماران سکته مغزی است



سکته مغزی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که جریان خون در بخشی از مغز به دلیل لخته شدن خون یا پارگی رگ خونی مختل ‌شود و مانند حمله قلبی، کمبود خون غنی از اکسیژن می‌تواند منجر به مرگ بافت در مغز شود.

به گزارش ایسنا، "جیمز مسکیا"، متخصص مغز و اعصاب در مایو کلینیک در فلوریدا در این باره می‌گوید: ما اغلب می‌گوییم «زمان، مغز است»، به این معنی که هر چه زودتر بتوانیم جریان خون را به مغز بازگردانیم، نتایج بهتری برای بیمار خواهد داشت.

 

به رغم پیشرفت هایی که در ۱۵ سال گذشته برای درمان و پیشگیری از سکته های مغزی صورت گرفته است، آمارهای جهانی نشان می دهد که از هر چهار بزرگسال بالای ۲۵ سال، یک نفر در طول زندگی خود دچار سکته مغزی می شود.

 

همچنین بر اساس گزارش سازمان جهانی سکته مغزی، امسال بیش از ۱۲ میلیون نفر در سراسر جهان اولین سکته مغزی خود را تجربه خواهند کرد و ۶.۵ میلیون نفر نیز در نتیجه آن جان خود را از دست خواهند داد.

 

به گزارش سایت اطلاع رسانی مایو کلینیک، به گفته انجمن سکته مغزی آمریکا، در ایالات متحده، سکته مغزی عامل شماره پنج مرگ و میر و علت اصلی ناتوانی است.

 

متخصصان همچنین به منظور پیشگیری از بروز این عارضه، کاهش فشار خون، سیگار نکشیدن، مراقبت از سلامت قلب، کنترل دیابت و ... را توصیه می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------