پیشرفت در حوزه پزشکی با فناوری اسکن سه‌بعدی بدن



فناوری اسکن سه‌بعدی بدن،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک محقق هلندی در آخرین مطالعه خود اظهار کرده است ارتقای فناوری اسکن سه‌بعدی بدن، دقت لازم را برای پزشکان در تشخیص بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از آی او، آلسیو گالوچی، دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه صنعتی آیندهوون به تازگی مطالعه به‌روز شده‌ای را در مورد اسکن سه‌بعدی بدن ارائه کرده است. تحقیقات او نسخه دقیق‌تری از اسکن‌های سه‌بعدی تمام بدن را ارائه کرد که توسط آن متخصصان پزشکی ممکن است از طرح‌بندی‌های بسیار دقیق برای تجزیه و تحلیل بهره‌مند شوند. این برنامه از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر واقعی از بدن انسان استفاده می‌کند.

 

همانطور که در یک بیانیه مطبوعاتی گفته شد، سطح جزئیات اسکن بدن برای پزشکان در هنگام انجام تشخیص تفاوت ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، یک اسکن سه‌بعدی از سطح پوست بیمار و جزئیات آن ممکن است به تعیین میزان شیمی‌درمانی برای آن فرد کمک‌کننده باشد. بنابراین، همانطور که گالوچی توضیح داد، اسکن کامل بدن نرخ‌های دقیق‌تری را ارائه می‌دهد و می‌تواند در اقدامات پزشکی مفید باشد.

 

مزایای احتمالی دیگری که این برنامه نقشه‌برداری بدن ممکن است ایجاد کند، کمک به اندازه‌گیری دوز دقیق دارو و حتی تشخیص سرطان پوست است. به عنوان یک ویژگی جانبی، گالوچی همچنین سرورهای هوش مصنوعی را آموزش داده است تا موهای بدن را بشمارند و درباره نظافت شخصی فرد اطلاعاتی ارائه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------