امگا 3 گیاهی، ترکیبی مهم برای رهایی از نارسایی قلبی



امگا 3 گیاهی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در یک تحقیق جدید که توسط محققان اسپانیایی هدایت شده است، نشان داده شد که حضور نوعی ترکیب امگا 3 گیاهی در رژیم غذایی و سرم خون افراد، می تواند تاثیرات پیشگیرانه ای برای نارسایی قلبی داشته باشد، ضمن آن که به عنوان عاملی برای پیش آگهی نیز مطرح است.

به گزارش سیناپرس، در مطالعه جدیدی که توسط محققانی از بارسلون اسپانیا انجام شده است، نشان داده شده که بیماران دارای نارسایی قلبی که سطوح اسید آلفا لینولنیک پایین تری دارند، پیش آگهی بدتری را در خصوص این بیماری نشان می دهد. اسید آلفا لینولنیک یا ALA، نوعی ترکیب امگا 3 است که اصلی ترین نوع در گیاهان به حساب می آید.

 

مزایای اسیدهای چرب امگا 3 در رژیم های غذایی، قبلا در مطالعات مختلف به خوبی ثابت شده است. اما تحقیقات در مورد سطح ALA و خطر نارسایی قلبی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

 

حالا در مطالعه ای جدید در این رابطه، پژوهشگران موسسه تحقیقات پزشکی بیمارستان دل مار در بارسلون اسپانیا، داده ها و نمونه خون 905 بیمار سرپایی مبتلا به نارسایی قلبی را بین ژوئن 2006 تا سپتامبر 2020 به دست آورده و تجزیه و تحلیل کرده اند. این نمونه های خون برای سطوح ALA آزمایش شده و این سطوح، به عنوان درصدی از کل 20 اسید چرب اصلی تعیین گردیدند.

 

محققان مشاهده کردند: در افرادی که سطوح سرمی خون بالاتری از ALA دارند، کاهش آماری قابل توجهی در مرگ به هر علت، اولین بستری شدن در بیمارستان قلب و همچنین مرگ قلبی عروقی مشاهده می شود.

 

این یافته ها نشان می دهد: هنگامی که نارسایی قلبی در یک فرد وجود دارد، افزایش سطوح ALA می تواند با پیش آگهی بهتری برای این نارسایی مطرح باشد.

 

علاوه بر این، نتایج فوق نشان می دهد: رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه نیز ممکن است تأثیر مثبتی بر پیش‌آگهی نارسایی قلبی داشته باشند و در این میان، غذاهای غنی از ALA نظیر روغن بذر کتان، گردو، چیا و روغن کانولا، ابزارهای پیشگیرانه‌ای برای توقف یا به تاخیر انداختن تداوم نارسایی قلبی هستند.

 

به گفته مجریان این تحقیق، ما امیدواریم که این یافته‌ها بتوانند راه را برای آزمایش‌های آینده در خصوص آن که آیا مصرف منظم غذاهای غنی از ALA می‌توانند به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه برای بهبود نتایج و ارتقای کیفیت زندگی در بیماران نارسایی قلبی مطرح باشند، هموار نمایند.

 

این یافته های پژوهشی را نشریه American College of Cardiology منتشر کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------